| کد خبر: 261476 |

ترکیه در مسیر درآمد ۵۶ میلیارد دلاری از سفر

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد این کشور در مسیر رسیدن به هدف کسب درآمد ۵۶ میلیارد دلاری از گردشگری در سال ۲۰۲۳ است.

تین نیوز

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد این کشور در مسیر رسیدن به هدف کسب درآمد ۵۶ میلیارد دلاری از گردشگری در سال ۲۰۲۳ است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، «مهمت ارسوی» وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه گفت این کشور در سال جاری هدف جذب ۶۰ میلیون گردشگر را دارد و در مسیر رسیدن به درآمد ۵۶ میلیارد دلاری از محل گردشگری در سال ۲۰۲۳ است.

درآمد گردشگری ترکیه در سال گذشته به ۴۶.۳ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۳ درصد جهش داشت.

آخرین اعداد حاکی از آن است که ترکیه در مسیر دستیابی به شمار بازدیدکنندگان خارجی و اهداف درآمد گردشگری است که برای سال ۲۰۲۳ تعیین کرده است.

در هفت ماهه اول سال ۲۰۲۳، بیش از ۳۰ میلیون گردشگر از جمله شهروندان ترکیه ای مقیم خارج از ترکیه از این کشور بازدید کردند، این در حالی است که در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ این رقم ۲۶ میلیون بازدیدکننده بود.

در سال ۲۰۱۹ هم ترکیه پذیرای رکورد ۴۵ میلیون گردشگر خارجی بود و با احتساب شهروندان ترک مقیم خارج از کشور، مجموع ورود گردشگران چهار سال پیش به ۵۱.۷۵ میلیون نفر رسید.

بر اساس آخرین داده های موسسه آمار ترکیه (TÜİK)، درآمد گردشگری ترکیه در نیمه اول سال ۲۰۲۳ با ۲۷ درصد افزایش سالانه به ۲۱.۷ میلیارد دلار رسیده است.

با وجود جنگ مداوم روسیه با اوکراین، شمار گردشگران روسیه از ۲.۲ میلیون نفر در فاصله ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۲ به ۳.۵ میلیون نفر در هفت ماه نخست سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

آلمانی ها با ۳.۲ میلیون نفر دومین گروه بزرگ گردشگران خارجی در ترکیه را تشکیل می دهند، در حالی که در همین بازه زمانی در سال گذشته ۲.۹۹ میلیون آلمانی به ترکیه سفر کرده بودند. همچنین تا به این جای سال حدود ۲.۱ میلیون انگلیسی به ترکیه سفر کرده اند.

هفته گذشته «جیل موریس» سفیر بریتانیا در ترکیه گفت که انتظار دارد بیش از چهار میلیون گردشگر انگلیسی از این کشور دیدن کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.