| کد خبر: 261472 |

آماده باش ناوگان چهارمحال و بختیاری برای اعزام زائران به مشهد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن ایام عزاداری دهه پایانی ماه صفر گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی (اتوبوس) در استان برای اعزام زائران به مشهد مقدس آمادگی دارد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن ایام عزاداری دهه پایانی ماه صفر گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی (اتوبوس) در استان برای اعزام زائران به مشهد مقدس آمادگی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، روح‌الله غلامی روز دوشنبه در خصوص وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی چهارمحال و بختیاری برای اعزام زائران به مشهد مقدس تاکید کرد: درخواست رانندگان اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان برای سفر به مشهد مقدس از ۲۰ تا ۲۸ شهریورماه است.

وی افزود: تعدادی از عزاداران چهارمحال و بختیاری در روزهای پایانی ماه صفر و همزمان با ۳۰ صفر سالروز شهادت امام رضا (ع) به مشهد مقدس سفر می‌کنند.

رحیمی تصریح کرد: ۹۰ درصد سفرهای زائران مشهد مقدس از چهارمحال و بختیاری با کاروان و به‎صورت دربستی انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش نداشتن نرخ بلیت اتوبوس از چهارمحال و بختیاری به مشهد مقدس یادآور شد: هم‌اکنون نرخ بلیت اتوبوس برای مشهد مقدس چهار میلیون و ۴۳۰ هزار ریال برای هر نفر در اتوبوس ۲۵ نفره و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال به‌ازای هر نفر در اتوبوس ۴۴ نفره است.

جابه جایی ۱۴ هزار زائر اربعین حسینی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به جابه جایی بیش از ۱۴ هزار زائر اربعین حسینی با ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی ۱۴ هزار و ۲۸۸ مسافر با ۷۰۰ سفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان تردد کردند.

غلامی با اشاره به فعالیت ۱۸ شرکت مسافربری اتوبوسی و مینی‌بوسی در چهارمحال و بختیاری برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی از استان گفت: از این تعداد ۱۱ شرکت مسافربری در شهرستان شهرکرد و بقیه در شهرستان‌های بروجن، لردگان و فارسان بودند.

وی تعیین مرز شلمچه برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از چهارمحال و بختیاری را یادآور شد و گفت: در مراسم اربعین حسینی سال‌جاری ۷۰ درصد زائران استان از مرز شلمچه، ۲۷ درصد از مرز مهران و سه درصد از مرز چذابه جابه جا شدند.

به گزارش ایرنا، پیاده‌روی اربعین سالروز شهادت سید و سالار شهیدان همه ساله در ایام اربعین از سمت نجف اشرف تا کربلا با حضور میلیونی زائران و عزاداران حسینی برگزار می‌شود.

همزمان با دهه پایانی ماه صفر آیین عزاداری در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود و برخی از مردم نیز راهی مشهد برای زیارت مرقد و بارگاه امام هشتم(ع) می‌شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.