| کد خبر: 270654 |

شهرکرد رکوردار هوای ناسالم در کشور / پاک ترین هوا سهم ارومیه شد

آمار و میزان آلایندگی ها نشان می دهد که امروز هوای سه شهر ناسالم و ۱۸ شهر سالم و پاک ثبت شد.

تین نیوز

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارند، لازم است بدانیم امروز هوای سه شهر ناسالم و ۱۸ شهر سالم و پاک ثبت شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز یکشنبه نوزدهم فروردین بیندازیم، می توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به خوبی حس کنیم، از این رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ کدام از شهرها در وضعیت خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در شهرهای شهرکرد با شاخص ۱۳۹، بجنورد با شاخص ۱۰۱ و اهواز با شاخص ۱۳۳، در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار دارد، در حالی که روز گذشته هوای شهر مشهد و اهواز بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شدند.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا امروز در شهرهای اصفهان با شاخص ۶۸، کرج با شاخص ۷۶، بوشهر با شاخص ۶۲، تهران با شاخص ۶۷، مشهد با شاخص ۹۶، سمنان با شاخص ۵۸، زاهدان با شاخص ۶۵، قم با شاخص ۶۹، سنندج با شاخص ۵۵، کرمانشاه با شاخص ۵۵، اراک با شاخص ۷۰ و همدان با شاخص ۵۷، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته هجدهم فروردین، کلان شهرهای تبریز، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، شهرکرد، بجنورد، زنجان، سمنان، زاهدان، قزوین، قم، سنندج، کرمانشاه، اراک، همدان و یزد، در وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

قابل توجه است که دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در شهرهای تبریز با شاخص ۲۹، ارومیه با شاخص ۱۰، بیرجند با شاخص ۳۹، قزوین با شاخص ۱۵، کرمان با شاخص ۳۶ و یزد با شاخص ۴۵، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته کلان شهرهای بیرجند و کرمان در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

به این ترتیب، شرایط امروز کیفی هوای در شهرهای اردبیل، ایلام، زنجان، شیراز، یاسوج، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است، به طوری که روز گذشته کلان شهرهای ارومیه، اردبیل، ایلام، شیراز، یاسوج، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری و بندرعباس بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ کدام از شهرها در وضعیت خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشدند، اما سه شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۲ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و شمار ۱۰ شهر بدون داده ثبت شده اند، به طوری که روز گذشته دو شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۷ شهر سالم (زرد)، دو شهر پاک (سبز) و شمار ۱۰ شهر بدون داده درج شد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه ای) است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.