| کد خبر: 267969 |

◄ وعده افتتاح راه آهن رشت کاسپین در دهه فجر امسال به کجا رسید؟

قطعه رشت به کاسپین در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد و اتصال دریا به دریا از بندرعباس به بندر کاسپین فراهم می شود.

تین نیوز

قطعه رشت به کاسپین در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز، وزیر راه و شهرسازی 27 دی ماه این وعده را مطرح کرده است.

وعده ای که البته با نزدیک شدن به روزهای پایانی دهه فجر هنوز محقق نشده است.

مهرداد بذرپاش همچنین با تاکید بر این که در محور ریلی کریدور مرکزی شمال به جنوب، قطعه رشت به کاسپین در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد، در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران گفت:  در جلسه امروز هیئت وزیران گزارشی جامع از کریدورهای شمالی - جنوبی و شرقی - غربی به رئیس جمهور و هیئت وزیران ارائه و قرار شد تا سایر دستگاه های مسئول هم برای اجرایی شدن هر چه سریع تر این کریدورها همکاری جدی تری داشته باشند. همچنین با افتتاح راه آهن رشت به بندر کاسپین؛ دریای خزر به خلیج فارس در دهه فجر امسال متصل می شود.

بذرپاش بیان کرد: محور کریدور مرکزی شمال به جنوب قطعه رشت به کاسپین در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد و اتصال دریا به دریا از بندر عباس به بندر کاسپین فراهم می شود.

به گزارش تین نیوز، در مورد این پروژه تا کنون وعده های زیادی داده شده، از جمله این که عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل نیز آبان ماه امسال گفته بود که راه آهن کاسپین به طور قطع تا دو ماه آینده افتتاح می شود.

مدیرعامل راه آهن نیز مهر ماه امسال وعده داد: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، مقرر شده است تا پایان سال ۲۰۲۳ یا اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی بندر کاسپین به شبکه ریلی سراسری کشور متصل شود.

اگرچه باید در نظر داشت که خیرالله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور آبان ماه امسال  در سفر خود به استان گیلان و بازدید از روند پیشرفت احداث مسیر ریلی رشت کاسپین بیان کرد و افزود: پیش بینی می شود این پروژه حداکثر تا پایان سال جاری تکمیل و تحویل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اردشیر 0 1

    سوالی که برای من پیش اومده مگه با افتتاح راه آهن سراسری بندر خرمشهر و شاهپور با بندر ترکمن ارتباط نداشتند ؟یا همین الان بندرعباس به امیر اباد وصل نیست ؟

    • ناشناس 0 2

      این سوال ، جواب های ساده ایی داره یکی از ساده ترین پاسخ ها اینکه هیچ کشور عاقلی ، تمام تخم مرغ هایش را در یک سبد نمی چیند طبیعتا ما باید کریدور شمال جنوب را از چندین مسیر باز کنیم که به هر علتی ، کشوری مشکل سازی کرد بار را از سمتی دیگر رد کنیم تا خود آن کشور تنبیه شود ، پاسخ ساده دوم ، پهناوری ایرانه خب مثلا قزاقستان به عنوان انبار غله جهان (در کنار روسیه و اوکراین) بخواهد بار به سمت جنوب و مثلا آفریقا بفرستد بهترین گزینه برای این ها بندر چابهار است اگر ریل و آزادراه شرق ساخته شود اگر بخواهد برای حاشیه خلیج فارس ، بار بفرستد بندر بوشهر و بندر امام ، بهترین گزینه ها برایش خواهد بود باز اگر زیرساخت ها مناسب و بروکراسی کنار برود تعرفه ها رقابتی باشد .

  • ناشناس 0 1

    از وعده افتتاح قطعه 7 آزاد راه شیراز اصفهان در دهه فجر هم بپرسید