| کد خبر: 270150 |

مرور وعده های مسئولان:

◄ عملیاتی شدن سامانه کنترل سرعت کامیون ها از امسال

سامانه های کنترل سرعت برای کامیون ها در دستور کار قرار دارد و از سال 1403 عملیات آن آغاز خواهد شد.

تین نیوز

موضوع سامانه های کنترل سرعت برای اتوبوس ها عملیاتی شده و برای کامیون ها در دستور کار قرار دارد و از سال 1403 عملیات آن آغاز خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، وزیر راه و شهرسازی در همایش روسا و مدیران پلیس راهور فراجا که 15 اسفند ماه سال 1402 برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: باید  برای هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل تصمیم بزرگ اتخاذ شود که یکی از آنها تصمیم گیری بر سر دوربین های نظارتی است که باید در این زمینه  شاهد واگذاری امور به بخش های عمومی و خصوصی با هدف ارتقای  بهره وری و کسب نتایج بهتر باشیم.

مهرداد بذرپاش همچنین یکی از شاخص های توسعه یافتگی هر کشور را نظم پذیری و  بخش اعظم این شاخص در دستان پلیس راهور فراجا است و ایمنی حمل و نقل در اندازه گیری آن بسیار مهم و موثر است.

بذرپاش با اشاره به هدف گذاری رفع ۸۸۷ نقطه پرحادثه در شبکه جاده ای کشور، گفت: نزدیک به ۴۰۰ نقطه مقطع پرحادثه رفع شده است و تا پایان سال 1403 کل نقاط هدف گذاری شده مرتفع می شوند. لذا از مجموعه پلیس راهوار فراجا درخواست می شود در خصوص نکات فنی مورد نیاز برای رفع نقاط پرحادثه  نگاه سختگیرانه داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مسئولیت نگهداری از حدود  ۲۹۰ هزار کیلومتر شبکه جاده ای در کشور با توجه به هزینه های نگهداری از جمله تامین روکش آسفالتی کار بسیار سختی است؛ البته در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نوع جدیدی از آسفالت با مقاومت بالا برای شبکه راه های کشور بررسی و تعیین شده است.

وی با بیان اینکه رتبه بندی گواهینامه های رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار است، گفت:  اینکه یک راننده در سال ۱۰ ها بار تخلف کند و دیده نشود، قابل چشم پوشی نیست. به همین خاطر ما در دولت آماده ایم که از این طرح حمایت کنیم تا خروجی مطلوب از این تصمیم درست را شاهد باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.