| کد خبر: 257736 |

◄ اتصال استان بوشهر به مرکز کشور تا پایان دولت/ آغاز ساخت باند دوم بزرگراه کنارتخته دالکی

پیمان ساخت قطعه ب باند دوم بزرگراه کنارتخته دالکی در مرز استان های بوشهر و فارس ۳۶ ماهه است که البته امیدواریم در ۲۴ ماه یعنی دو سال و تا پایان دولت سیزدهم به پایان برسد.

تین نیوز

پیمان ساخت قطعه ب باند دوم بزرگراه کنارتخته دالکی در مرز استان های بوشهر و فارس ۳۶ ماهه است که البته امیدواریم در ۲۴ ماه یعنی دو سال و تا پایان دولت سیزدهم به پایان برسد.

به گزارش تین نیوز ، چهارم خرداد  امسال با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، استاندار بوشهر و شماری از مسئولان استان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در مرز استان های بوشهر و فارس، عملیات اجرایی ساخت قطعه ب باند دوم بزرگراه کنارتخته دالکی آغاز شد.

گزارش پربازدید روز را بخوانید؛

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در این آیین گفت: این قطعه بخشی از کریدور نزدیک به ۲۵۰ کیلومتری میان شیراز بوشهر است که برنامه داریم به صورت چهارخطه باشد.

خادمی با اشاره به این که این مسیر بخشی از کریدور شمال جنوب در مرکز کشور است که استان بوشهر را به مرکز کشور متصل می کند، افزود: حدود 60 کیلومتر از این ۲۵۰ کیلومتر در دو استان بوشهر و فارس باقی مانده است و در بوشهر نزدیک به ۱۶ کیلومتر است که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد. در فارس نیز ساخت قطعات بعدی از پیش آغاز شده و پیمانکاران در سه قطعه در حال انجام کار هستند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: برای تکمیل این کریدور به نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای دو استان نیاز است.

خادمی بیان کرد: بخشی از مسیر در استان بوشهر بسیار مهم است که گردنه های اصلی در آن قرار دارند و برای ساخت و تکمیل آن نزدیک به هزار تا هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پیمان ساخت این قطعه ۳۶ ماهه است که البته امیدواریم در ۲۴ ماه یعنی دو سال و تا پایان دولت سیزدهم به پایان برسد.

خادمی گفت: ساخت باند دوم و چهارخطه کردن این مسیر در رفع گلوگاهی استان، افزایش ظرفیت اقتصادی و گردشگری برای منطقه و برقراری امنیتی در رفت و آمد بار و مسافر موثر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: در سال گذشته با حضور وزیر راه وقت مرحوم رستم قاسمی گردنه ابوالحیات در این کریدور که جزو سخت ترین نقاط کشور بود به طول ۲۱ کیلومتر بهره برداری رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیاوش 0 0

    یعنی واقعا بدون بهانه های ساختگی و جمله سازی های عجیب و غریب، شصت کیلومتر چهاربانده بشه؛ کل بزرگراه شیراز- بوشهر چهرا بانده میشه؟ من سال؟ا قبل رفتم، جدای از آزادراه ساختن همینم خیلی کمک می کنه.