| کد خبر: 264781 |

وعده جدید وزیر راه و شهرسازی:

ناوگان هوایی را تا دو سال آینده دو برابر می‌ کنیم

ناوگان هوایی کشورمان تا پایان دولت به دو برابر موجودی ابتدای دولت افزایش می یابد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: آنچه می توان اعلام کرد این است که ناوگان هوایی کشورمان تا پایان دولت به دو برابر موجودی ابتدای دولت افزایش می یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هر هفته هواپیمای جدید وارد ناوگان می شود، اظهار داشت: واردات و خرید هواپیما توسط بخش خصوصی انجام می شود و به دلیل تحریم ها در اعلام اخبار خرید هواپیما ملاحظاتی داریم اما اقدامات خوبی در حال انجام است. 

وی ادامه داد: در کنار توسعه فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی توسعه ناوگان هوایی کشور را دنبال می کنیم البته باید توجه داشت که صنعت هوانوردی کشور تحریم بوده و هست. سال های سال نظام سلطه تحریم های سنگینی را به این صنعت وارد کرده است اما تاب آوری صنعت بسیار خوب شده و بسیاری از تعمیرات در داخل کشور انجام می شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تعمیرات و ورود هواپیما مشکلات زیادی در گذشته داشتیم که یکی پس از دیگری در حال مرتفع شدن هستند البته هنوز تحریم هستیم اما با وجود تحریم ها تعداد هواپیماها را دو برابر خواهیم کرد.

بذرپاش افزود: در بخش خدمات فرودگاهی هم همین موضوع صادق است و زمانی می توانیم درباره یک مسیر کریدوری خوب صحبت کنیم که سایر اجزا هم هماهنگ با توسعه زیرساخت ها پیش رفته باشد و به زیرساخت های فرودگاهی هم نیاز داریم که بخشی از آن نرم افزاری است و به صورت موازی در حال پیگیری و توسعه است.

وی با اشاره به توسعه پروازهای فرودگاه امام خمینی گفت: تعداد پروازهای فرودگاه امام از 170 پرواز در روز به 300 پرواز در برخی از روزها می رسد و با توسعه ناوگان پروازها هم افزایش پیدا می کند و وقتی که این بستر فراهم می شود، با آزادی هایی که ما به ایرلاین های خارجی می دهیم، در بحث ترانزیت به این زیرساخت ها نیاز داریم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.