| کد خبر: 259862 |

واردات ۲۰۰۰ اتوبوس‌ به ایام اربعین نمی رسد

معاون حمل‌ و نقل وزیر راه با اشاره به اینکه ورود ۲۰۰۰ اتوبوس‌ از ترکیه به ایام اربعین ۱۴۰۲ نخواهد رسید گفت: تنها وزارت نفت و وزارت صمت برای کمک به جابجایی مسافر در اربعین موافقت کردند.

تین نیوز

افندی زاده، معاون حمل‌ و نقل وزیر راه با اشاره به اینکه ورود ۲۰۰۰ اتوبوس‌ از ترکیه به ایام اربعین ۱۴۰۲ نخواهد رسید گفت: تنها وزارت نفت و وزارت صمت برای کمک به جابجایی مسافر در اربعین موافقت کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، شهریار افندی‌ زاده با تاکید بر اینکه پیش‌ بینی ما این است که امسال ۴ میلیون زائر در ایام اربعین داشته باشیم گفت: با توجه به آمار سال گذشته یعنی ۳.۵ میلیون زائر اربعین در حوزه حمل ونقل که با توجه به رفت برگشت ۲ برابر می‌شود، این رقم در سال جاری ۴ میلیون نفر پیش‌بینی شده است.

معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تلاش ما بر این است تا با توسعه پارکینگ‌ها و امکانات در پایانه‌های مرزی جابه‌جایی از طریق وسایل حمل‌ و نقل شخصی افزایش یابد.

افندی زاده با بیان اینکه از سازمان هواپیمایی درخواست کردیم پیش فروش بلیت را به صورت پلکانی و قبل از ایام اربعین آغاز کنند تا بتوانیم تقاضا را به خوبی مدیریت کنیم تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی حدود چهار میلیون زائر اربعین( مجموعه ۸ میلیون) احتمال بروز مشکلات وجود دارد اما قرارگاه‌هایی در سازمان راهداری، سازمان هواپیمایی کشوری و راه‌آهن تشکیل شده که با حضور مدیران این سازمان ها در پایانه‌های مرزی، این مشکلات مدیریت خواهد شد.

وی یادآوری کرد: ستاد مرکزی ۱۸ کمیته دارد که یکی از آن‌ها کمیته حمل‌ و نقل و سوخت با مسئولیت وزارت راه و شهرسازی است و از بهمن ۱۴۰۱ جلسات این کمیته شروع شد. البته ۹۰ درصد مسافران اربعین سال گذشته از طریق ناوگان جاده‌ای سفر کردند که بخش زیادی توسط وسیله حمل‌ و نقل شخصی و باقی توسط ناوگان حمل‌ و نقل عمومی جابه‌جا شدند.

وی با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین در همه زمینه‌ها اقدامات خوبی انجام داده، افزود: وزارت راه و شهرسازی دو مسئولیت حمل‌ونقل و زیرساخت‌ها را در ایام اربعین بر عهده دارد و در تمام استان‌های هدف یعنی ایلام، خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان و استان سیستان و بلوچستان در چند ماه اخیر در توسعه زیرساخت‌ها اقدامات خوبی توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل انجام شده است.

معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال چند راهکار با توجه به نیازهای حمل‌ و نقل عمومی در پیش گرفته شد که یکی از این راهکارها استفاده از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دیگر برای تامین اتوبوس و سرویس‌های خدمات دهی به زائرین بود.

    اولین راهکار برای کمک به جا به جایی مسافر در اربعین استفاده از سازمان ها و وزارتخانه ها برای تامین اتوبوس در اربعین بود. برای این راهکار ابلاغ دریافت ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه بود که تنها وزارت نفت و وزارت صمت با این موضوع موافقت کردند

او در پاسخ به این پرسش که قرار بود تعدادی اتوبوس برای کمک به جا به جایی مسافر در اربعین گفت: چندین راهکار برای این موضوع در نظر گرفته شده و پیش بینی شد. اولین راهکار برای کمک به جا به جایی مسافر در اربعین استفاده از سازمان ها و وزارتخانه ها برای تامین اتوبوس در اربعین بود. برای این راهکار ابلاغ دریافت ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه بود که تنها وزارت نفت و وزارت صمت با این موضوع موافقت کردند.

وی افزود: راهکار بعدی استفاده از روش استیجاری اتوبوس از سایر کشورها مثل پاکستان و ترکیه بود. روش بعدی نیز ورود حدود ۲ هزار دستگاه اتوبوس از سایر کشورها بود که قرار شد از طریق شرکت‌های دارای کارت بازرگانی انجام شود.

وی ادامه داد: موضوعی که مطرح است این است که ۵۰ درصد مسافران سال گذشته از پایانه مرزی مهران و حدود ۴۰ درصد از پایانه‌های مرزی شلمچه و جذابه عبور کردند. امسال نیز ستاد اربعین تلاش می‌کند از مرزهای تمرچین، باشماق و خسروی زائران به عراق منتقل شوند.

معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: موضوعی که هست این است که امکانات خوبی امسال برای استان‌های شمال غربی فراهم شده است. خدمات برای سفر ایام اربعین امسال از ابتدای ماه صفر تا ۲۵ ماه صفر معادل ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور در نظر گرفته شده است. تلاش می شود تقاضای سفرهای اربعین در این ایام توزیع شود تا امکانات بهتری به زائران داده شود.

وی افزود: زمان سفرهای بازگشت زائران را به ۵ روز بعد از اربعین افزایش می‌دهیم و تا ۲۰ شهریور خدمات حمل‌ و نقلی در تمام حوزه‌ها ارائه می‌شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص خط کشتیرانی بندر خرمشهر- بصره تاکید کرد: در حوزه حمل‌ و نقل دریایی مقرر شد خط کشتیرانی بین بندر خرمشهر یا آبادان تا بصره به عنوان نمونه و الگو برقرار شود که منتظر پاسخ عراقی ها هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.