| کد خبر: 258829 |

◄ افتتاح اتوبان اصفهان شیراز ؛ روزشمار 66 روزه افتتاح به کار افتاد

بر اساس اظهارات نماینده باسابقه استان فارس در مجلس افتتاح اتوبان اصفهان شیراز فازهای مختلفی دارد و به نظر می رسد این آزادراه به صورت یکباره افتتاح نمی شود.

تین نیوز

بر اساس اظهارات نماینده باسابقه استان فارس در مجلس افتتاح اتوبان اصفهان شیراز فازهای مختلفی دارد و به نظر می رسد این آزادراه به صورت یکباره افتتاح نمی شود.

به گزارش تین نیوز، پروژه های بزرگ عمرانی فازهای مختلفی دارند با این حال برخی از ابرپروژه ها به صورت یکجا مورد بهره برداری قرار می گیرند. این اتفاقی است که در مورد اتوبان اصفهان شیراز شاهد آن نخواهیم بود و این پروژه کم نظیر راه سازی فاز به فاز به بهره برداری می رسد.

سخنان نماینده کهنه کار و باسابقه استان فارس در مجلس حکایت از آن دارد که افتتاح این اتوبان دست کم سه مرحله خواهد داشت.

از دیدگاه جعفر قادری یکی از گلوگاه های این پروژه ملی قطعه هفت آن است و این قطعه تا زمانی که مشکل خروجی شهر شیراز در «گویم» مرتفع نشود قابل بهره برداری نیست.

 برای دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم روز، اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

وی تصریح کرده است که چنانچه گره ورودی و خروجی شهر شیراز ساماندهی شود می ‌توان با ترک تشریفات قطعه هشت آزاد راه را هم عملیاتی کرد تا سه مسیر ورودی به آزاد راه شیراز - اصفهان در کلان شهر شیراز وجود داشته باشد.

مراحل 3 گانه افتتاح اتوبان اصفهان شیراز

بر اساس اظهارات جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس فاز اول این اتوبان همان قطعه هایی را شامل می شود که برخی از آنها تا 95 درصد پیشرفت داشته اند. بنابراین سخن از فاز نخست بهره برداری در واقع منظور افتتاح قطعات یک تا شش خواهد بود.

به گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مرحله دوم باید ۹ کیلومتر از قطعه هفت بهره برداری شود. مرحله سوم و نهایی افتتاح اتوبان اصفهان شیراز نیز طبق گفته های قادری شامل چهار کیلومتر پایانی قطعه هفت که تکمیل کننده این قطعه بوده خواهد بود.

افتتاح قطعات 6 گانه تا حداکثر 66 روز آینده

بر این اساس چنانچه عملیات اجرایی قطعه هشت آزاد راه آغاز شود می‌توان از بزرگراه «حسینی الهاشمی» شیراز به صورت مستقیم وارد آزاد راه شد.

یک مقام مسئول در استانداری فارس نیز با اعلام یک زمان تقریبی از افتتاح فازهای یک تا 6 این اتوبان گفته است: قطعات یک تا شش آزاد راه شیراز – اصفهان تا پایان شهریور ماه به بهره برداری می ‌رسد.

بنابراین کمتر از 66 روز دیگر بخش اصلی این اتوبان زیر بار ترافیک و تردد خواهد رفت. شایان ذکر است اتوبان اصفهان شیراز دارای هشت قطعه است که مقرر شده تا قطعه هفتم این پروژه نیز طی سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    مریض بودن دولت

  • ناشناس 0 0

    خاک بر سرتون