| کد خبر: 255293 |

عملیات بازرسی، نگهداری و تعمیر پل ها همسان سازی می شود

دستورالعمل های همسان برای عملیات بازرسی، نگهداری و تعمیر پل ها تهیه می شود.

تین نیوز

 دستورالعمل های همسان برای عملیات بازرسی، نگهداری و تعمیر پل ها تهیه می شود.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، مهران غلامی معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی  با بیان این مطلب، بخشی از پروژه های مهم پژوهشی  آن مرکز را در بخش مهندسی راه و روسازی و بخش لجستیک و مدیریت بحران تشریح کرد.

تدوین دستورالعمل های بازرسی، تعمیر و نگهداری پل ها

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه بخشی از برنامه های مرکز در حوزه حمل و نقل، مطالعه در خصوص نحوه نگهداری از راه های اصلی، فرعی، روستایی و راه آهن است، گفت: هم اینک بیش از ۳۶۵ هزار دهانه پل در شبکه جاده ای و بیش از ۲۶ هزار پل در بخش ریلی وجود دارد که ارزش این پل ها  بالغ برچندین صد هزار میلیارد ریال است. حفظ و مدیریت این سرمایه عظیم به عهده وزارت راه و شهرسازی است.

معاون آموزشی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با یادآوری اینکه با توجه به قدمت پل ها، اضمحلال مصالح، شرایط محیطی، خستگی ناشی از افزایش حجم و کیفیت ترافیک عبوری و افزایش انتظارات بهره برداری، بحث بازرسی، نگهداری و تعمیرات پل ها، بیش از پیش دارای اهمیت شده است توضیح داد: شناخت وضعیت موجود پل ها، ضوابط و مسائل مرتبط با تعمیر و نگهداری آنها، در اولویت بندی تخصیص منابع و تصمیم گیری در مورد میزان تعمیر و بهسازی آنهاست.

تهیه دستورالعمل های همسان برای عملیات بازرسی، نگهداری و تعمیر پل ها و آموزش این ضوابط

غلامی تهیه دستورالعمل های همسان برای عملیات بازرسی، نگهداری و تعمیر پل ها و آموزش این ضوابط را از برنامه های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه کشور که در راستای اهداف سند چشم انداز بیست ساله تنظیم شده است،  بر اقتصاد مقاومتی و به کارگیری زیرساخت های موجود تاکید شده است گفت: جهت تحقق اهداف این برنامه، در بخش های زیربنایی حمل و نقل باید تمرکز بر تعمیر و بهسازی، با تکیه بر امکانات و توان فنی موجود باشد.  این موضوع در تهیه این دستورالعمل ها مدنظر قرار گرفت.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بیان اهداف پروژه گفت: یکسان سازی دستورالعمل های بازرسی، نگهداری و تعمیر پل ها در کشور، بهبود عملکرد سازه ای پل، شناسایی آسیب ها و جلوگیری از گسترش آنها، افزایش عمر مفید پل، صرفه جویی اقتصادی با تشخیص به موقع آسیب و انجام عملیات نگهداری و تعمیر به موقع، اطمینان از ایمنی و راحتی بهره برداران و دستیابی به بهره برداری مستمر با توجه به محدودیت های مالی موجود اهداف پروژه تدوین دستورالعمل های بازرسی، تعمیر و نگهداری پل هاست.

به گفته وی، مراحل انجام مطالعات شامل نقد و بررسی منابع و مطالعات انجام شده در خارج از کشور، نقد و بررسی اسناد بالا دستی، منابع و مطالعات انجام شده در داخل کشور، بررسی شرایط و امکانات موجود در کشور، تعیین سرفصل دستورالعمل ها، و تهیه متن دستورالعمل مطابق باشرایط و توان فنی داخل کشور به همراه نقشه های اجرایی، پیوست های مورد نیاز است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.