| کد خبر: 115650 |

رحمت‌اله مه‌آبادی:

◄ نصب سامانه رادار جدید فرودگاه بندرعباس در سال آینده

تین‌نیوز| مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: حدود ۳۰ میلیارد تومان برای خرید سامانه رادار جدید برای فرودگاه بندر عباس پرداخت کرده‎ایم که در شش ماهه دوم سال آینده از این سامانه پیچیده بهره‎برداری خواهیم کرد. 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رحمت‌اله مه‌آبادی به همراه برخی از اعضای هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها در نشست خبری ظهر امروز (15 دی ماه) که در استان هرمزگان برگزار شد حضور یافت و در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز را می‌توان دوره تحول شگفت برای صنعت هوایی کشور دانست چرا که صنعت آماده یک خیز بلند است.

وی در همین رابطه ادامه داد: در حقیقت توسعه کشور با حمل‌ونقل هوایی گره خورده است و اقتصادی سرعتی بدون در نظر گرفتن حمل‌ونقل هوایی ممکن نیست.

مه آبادی با بیان اینکه هنوز با هیچ یک از سرمایه‎گذاران خارجی به مرحله امضای قرارداد نرسیده‎ایم، اظهار کرد: شرکت ما یک شرکت دولتی با قوانین بسیار سخت‌گیرانه است که از جهت‌های مختلف در حال ارزیابی و نظارت است به همین جهت صورت‎های مالی ما بسیار شفاف است و محرمانه نیست.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه حمایت‎های مجلس شورای اسلامی از صنعت هوانوردی بی‎نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: بندرعباس یکی از هاب‎های حمل‌ونقل باری کشور خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه ۲۹۰ هکتار زمین به نام فرودگاه بندرعباس گرفته شده است که به زودی سند زده خواهد شد، ادامه داد: فرودگاه بندرعباس از جنبه‎های مختلف امکانات بسیار خوبی دارد در همین راستا باند دوم فرودگاه بندرعباس را ایجاد خواهیم کرد.
 
طبق گفته‌ی مه‌آبادی؛ حدود ۳۰ میلیارد تومان برای خرید سامانه رادار جدید برای فرودگاه بندر عباس پرداخت کرده‎ایم که در شش ماهه دوم سال آینده از این سامانه پیچیده بهره‎برداری خواهیم کرد. 
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه مدیران و هیات مدیره شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری ایران از پاک‎ترین مدیران کشور هستند، گفت: ساختار فرودگاه‌های ما ساختاری شکننده است اما تمامی فرودگاه‌های کشورمان بدون استثنا اقتصادی هستند، البته برای ساکنان شهرهایشان. اگر فرودگاه تعطیل شود و آنگاه خواهید دید که خدمت‌رسانی در بخش‌های مختلف هم‌چون بیمارستان، دانشگاه و ... چه وضعیتی پیدا می‌کنند.
 
وی اظهار کرد:  ۲۰۰ فروند هواپیمای جدید در ۱۰ سال وارد کشور خواهند شد. به همین تناسب و شاید با سرعت بیشتری، هواپیماهای قدیمی از ناوگان هواپیمایی ما خارج خواهند شد. از سوی دیگر، بسیاری از فرودگاه‌ها نظیر بندرعباس برای میزبانی از هواپیماهای جدید آماده هستند.
 
مه آبادی افزود: مهرآباد وضعیت خاص و دشواری دارد. این فرودگاه به تنهایی 30 درصد پروازهای کشور را پوشش می‌دهد و با همه خدماتی که ارائه می‌دهد، فقط ۱۱ درصد از اراضی آن را در اختیار دارد. حل مشکل مهرآباد در این زمینه نیازمند عزم ملی و تصمیم راهبردی است که همراهی ستاد کل نیروهای مسلح را می‌طلبد. 

سعید اکبری معاون عملیات هوانوردی در ادامه نشست خبری بیان کرد: فضای ایران یکی از ایمن‌ترین فضاهای منطقه است و خدماتی که همکاران من در این فضا ارائه می‌دهند، از بهترین خدمات هوانوردی است و به همین دلیل بسیاری از ایرلاین‌های جهان خواستار استفاده از این فضا هستند.

وی تصریح گرد: اقدامات زیادی در خصوص ارتقای سیستم ناوبری کشور طی سال‌های اخیر انجام شده است که از جمله آنها خرید نخستین هواپیمای فلایت‌چک و راه‌اندازی آن در سال گذشته است.

طبق گفته او، هواپیمای فلایت‌چک از پیشرفته‌ترین هواپیماهای فلایت‌چک در جهان است.

اکبری با اشاره به اینکه پروژه اصلاح ساختار فضای کشور را کلید زده‌ایم ابراز داشت: در اجلاس‌های مشترک با کشورهای دیگر در چند سال گذشته، رشد کیفی و کمی به ویژه از سوی مسئولان دفتر منطقه‌ای ایکائو مورد تقدیر گرفته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.