| کد خبر: 270602 |

◄ استقبال ۸۹ درصدی گردشگران نوروزی از خور گردشگری بندر تیاب

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان رفت وآمد مسافران و گردشگران در بنادر مسافری مرکز و گردشگری شرق این استان از ابتدای طرح تسهیل سفرهای نوروزی را بیش از 586 هزار نفر اعلام کرد.

تین نیوز

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان رفت وآمد مسافران و گردشگران در بنادر مسافری مرکز و گردشگری شرق این استان از ابتدای طرح تسهیل سفرهای نوروزی را بیش از 586 هزار نفر اعلام کرد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی  هرمزگان؛ "حمیدرضا محمدحسینی تختی"  در تشریح عملکرد بنادر مسافری و گردشگری شرق در نوروز 1403 اظهار کرد : 586 هزار و 816 مسافر و گردشگر از طریق این بنادر جابه جا شدند.

وی ادامه داد : در جزیره هرمز 227 هزار و 163 مسافر و گردشگر و نیز 2 هزار و 861 تردد دریایی از ابتدای طرح تسهیل سفرهای نوروزی تا پایان طرح به ثبت رسید.

 به گفته مدیر بنادر شرق هرمزگان ؛ بندر شهید حقانی با تردد 315 هزارو 347 مسافر و گردشگر به بنادر شهید ذاکری (قشم) و هرمز و بالعکس بیشترین میزان این جابجایی ها را به خود اختصاص داد.

  محمدحسینی گفت : در مسیر بین المللی بندر شهید باهنر به بندر شارجه نیز در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ و اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی یکهزار و 444 مسافر رفت و آمد کردند. 

 وی در خصوص گردشگری دریایی در این ایام نیز با اشاره با رفت و آمد 39 هزارو 68 گردشگر از خورهای تفریحی و گردشگری بنادر تیاب و جاسک، گفت : در این ایام بندر تیاب با ۸۹ درصد افزایش در رتبه نخست و جاسک با هشت درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در رتبه بعدی قرار گرفت.

"بندر تیاب" شهرستان میناب آخرین نقطه از ساحل مکران در بخش غربی در هرمزگان در گذشته یکی از بنادر مهم استان هرمزگان بود که فعال ترین مرز دریایی برای صادارت و واردات کالا ها در منطقه به شمار می رفت.

این بندر تاریخی غیر از ظرفیت های اقتصادی، جاذبه های توریستی و گردشگری بسیاری نیز دارد.

وجود انواع پرندگان دریایی، ۴ هزار هکتار جنگل های مانگرو (حرا) و ۴۵ هزارهکتار تالاب بین المللی از جاذبه های گردشگری بندر تاریخی تیاب است.

گردشگری نوروزی 1

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.