| کد خبر: 268622 |

◄ تشریح اقدامات طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ در هرمزگان

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به مهم ترین اقدامات در طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ گفت: تمامی شناورهای مسافربری از نظر فنی و ایمنی کنترل و بازرسی شدند.

تین نیوز

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به مهم ترین اقدامات در طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ گفت: تمامی شناورهای مسافربری از نظر فنی و ایمنی کنترل و بازرسی شدند.

به گزارش تین نیوز از سازمان بنادر و دریانوردی؛ اسماعیل مکی زاده در آستانه اجرای طرح سفرهای نوروزی به مهم ترین اقدامات انجام شده قبل از اجرای آن اشاره کرد و اظهار داشت: از مهرماه سال جاری به صورت ویژه تمامی شناورهای مسافری درحال رفت و آمد به بنادر تابعه از نظر فنی و ایمنی کنترل و بازرسی شدند.

وی طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۳ و طرح جست وجو و نجات در ایام اجرای این طرح، تهیه طرح آموزشی خدمه شناورهای مسافری، مهمانداران، همیاران ناجی و برنامه ریزی برای اجرای آن، برگزاری نشست های کارشناسی تعیین نرخ بلیت شناورهای مسافری و لندینگ کرافت های مسیر پل به لافت و جلسات ستاد تنظیم بازار استان را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از دیگر اقدامات به تعیین تکلیف ظرفیت شناورهای مسافری براساس بخشنامه اداره کل امور دریایی سازمان، ساماندهی، تجهیز، آموزش تیم های همیار ناجی (۳۵ تیم) و ۲۴ تیم غواصی، تهیه و تدوین مسیرهای تردد شناورهای تفریحی در جزیره کیش و قشم و ابلاغ به تمامی شناورهای فعال تفریحی اشاره کرد.

مکی زاده با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری مانور بزرگ امداد و نجات دریایی در اسفندماه سال جاری در بندرعباس و همچنین مانورهای اطفا حریق، ایمنی و امنیتی در بنادر شهید حقانی، لنگه، قشم ، چارک ، آفتاب و جاسک، خاطرنشان کرد: به همین منظور نیز علائم کمک ناوبری برروی شناورهای غرق شده نصب و تمهیدات لازم امنیتی در بنادر و دوربین های مدار بسته سطح بندر، اسکله ها و شناورها ارتقا یافته است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر ۱۱۵ شناور با ظرفیت پنج هزار و ۶۲۸ مسافر و ۲ هزار و۴۶۰ خودرو لندینگ کرافت طی هر بار سفر، جابه جایی مسافر و خودرو را به جزایر استان هرمزگان برعهده دارند.

گفتنی است، هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران زمین هر ساله پذیرای میلیون ها میهمان نوروزی از اقصی نقاط این سرزمین بوده که ایام تعطیلات فروردین ماه را در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس سپری می کنند و بنادر مسافری این استان بیش از ۹۵ درصد از کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و حدود۱۰۰ درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را پشتیبانی می کنند و حجم عمده این مسافرت ها نیز در تعطیلات نوروزی انجام می شود.

شایان ذکر است؛ طرح سفرهایی دریایی نوروز ۱۴۰۳ از نیمه اسفندماه آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد. لذا میهمانان نوروزی علاقه مند به سفرهای دریایی هم اکنون می توانند برای سفر به جزایر قشم، هرمز و لارک از بندر شهید حقانی بندرعباس و برای سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بنادر پهل و لافت استفاده کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.