| کد خبر: 265857 |

استاندار هرمزگان در گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری :

◄ ساخت شناور دغدغه مهم سازمان بنادر است

سازمان بنادر و دریانوردی حمایت های مالی لازم را مد نظر قرار داده است تا صنعت پیشران دریا به خوبی فعالیت کند.

تین نیوز

 استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه ساخت شناور به عنوان یک دغدغه مهم از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح است، گفت: این سازمان حمایت های مالی لازم را مد نظر قرار داده است تا صنعت پیشران دریا به خوبی فعالیت کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی دوستی سه شنبه شب در همایش توسعه دریا محور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری که با حضور مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی و تعداید از استانداران استان های ساحلی و جامعه دریایی و بندری کشور برگزار شد، اظهار داشت : ضرورت توسعه سخت افزاری و نرم افزاری یکی از مهم ترین مسائل در حوزه دریایی و بندری است و باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد : باید بدانیم که هفت میلیون TEU ظرفیت کانتینری در هرمزگان داریم که ظرفیت عملیاتی حدود ۲ میلیون تن است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر ضرورت هماهنگ سازی سیاست گذاری سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه دریایی و بندری، عنوان کرد : پوشش ریسک در حوزه دریایی و بندری یک اولویت مهم است و باید هماهنگی های لازم در این بخش صورت گیرد.

دوستی با اشاره به اینکه اقتصاد دریا محور نیازمند حمایت است، گفت : مزیت های نسبی ما در بخش بالای زنجیره ارزش متمرکز شده است و باید از مزیت های سرزمینی بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه تامین مالی در حوزه دریایی و بندری یک مسئله بسیار مهم به شمار می رود که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مد نظر قرار گرفته است، اظهار داشت : در عین حال شناورسازی یکی از دغدغه های مهم سازمان بنادر و دریانوردی است و حمایت های لازم را در این زمینه مدنظر قرار داده تا صنعت پیشران دریا به خوبی فعالیت کند.

استاندار هرمزگان ادامه داد : استاندارد سازی در حوزه دریایی و بندری مسئله بسیار مهمی است و باید از ظرفیت بیمه ها به منظور پوشش ریسک بهره مند شویم.

دوستی تاکید کرد : نباید صنعت به مجوزها گره بخورد و صنعت شناورسازی باید به گونه ای پیش برود که فعالیت ها دچار وقفه نشود و شاهد رونق این صنعت در کشور باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.