| کد خبر: 264160 |

◄ ضرورت بهره‌ گیری از حمل و نقل ترکیبی در ترانزیت بین‌ المللی

استاندار هرمزگان توجه به جوامع محلی ر از مهم‌ ترین ویژگی‌ بارز سیاست‌ های کلی توسعه دریا پایه از سوی رهبر معظم انقلاب دانست و گفت : علاوه بر اقتصاد دریا حتما باید اقتصاد پس‌ کرانه را هم در استان فعال کنیم و تولیدات استان را با نیازهای صنایع پیشران تطبیق دهیم .

تین نیوز

 استاندار هرمزگان توجه به جوامع محلی ر از مهم‌ ترین ویژگی‌ بارز سیاست‌ های کلی توسعه دریا پایه از سوی رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: علاوه بر اقتصاد دریا حتما باید اقتصاد پس‌ کرانه را هم در استان فعال کنیم و تولیدات استان را با نیازهای صنایع پیشران تطبیق دهیم .

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "مهدی دوستی" شامگاه شنبه در پنجمین نشست کار گروه اقتصاد دریا محور استان اظهار داشت : کار گروه اقتصاد دریا پایه استان در سه محور برای پیشرفت در حال برنامه‌ ریزی است که شامل توسعه زیرساخت‌ هایی مورد نیاز ، آماده‌ سازی بسته قوانین مورد نیاز ، شناسایی مقرارتِ لازم الاصلاح ، رفع تناقضات موجود و افزایش سهم مردم در اقتصاد دریا است.

وی توجه به مردم بومی را از ویژگی‌ های سیاست‌ های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در اقتصاد دریا پایه، دانست و بیان‌کرد : در این سند بنگاه‌ های بزرگ، کوچک و متوسط دیده شده‌ اند که به دلیل اهمیت دادن به نقش مردم در اقتصاد دریا بوده تا مردم بومی و محلی بتوانند اقتصاد دریایی مناطق را توسعه دهند.

 نماینده عالی دولت در هرمزگان بر ضرورت بهره‌ گیری از حمل و نقل ترکیبی در ترانزیت بین‌ المللی تاکید کرد و افزود : برای اینکه سهم‌ مان را از ترانزیت بین‌ المللی بگیریم ، باید از حمل و نقل ترکیبی استفاده کنیم به طوری که بار در سریع‌ ترین زمان ممکن از کشتی به ناوگان ریلیِ دارای سرعت مناسب منتقل و ترانزیت شود و برای این مهم سه نقطه مشخص شده بود که شامل یک شهر لجستیکی در بندرعباس و یک دهکده لجستیکی در جاسک است که در حال بررسی آن هستیم .

 دوستی همچنین با اشاره به راه‌ اندازی ۲۸ هنرستان‌ تخصصی به ویژه هنرستان دریانوردی و تعمیرات موتور کشتی ، گفت : این هنرستان‌ ها را توسعه خواهیم داد و برای اول مهر سال آینده ، چندین هنرستان دریایی جدید را ایجاد خواهیم کرد ؛ چرا که مهارت‌ های فنی و افزایش سرمایه دو پیش‌ نیاز اصلی توسعه به شمار می‌ آیند.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان  نیز گفت : اقتصادی‌ سازی جزایر برای ایجاد اشتغال در راستای تحقق اهداف اقتصاد کلان و اقتصاد مقاومتی و همچنین تاکید بر اقتصاد دریا پایه در سطح کلان و اقتصاد خرد در سند ابلاغی رهبر معظم انقلاب پر رنگ است.

 "حسین عباس‌ نژاد" افزود : در تحقق این هدف سازمان بنادر و دریانوردی برنامه‌ ریزی‌ های منسجمی به زیرساخت‌ های بنادر شهید رجایی و بنادر شرق و غرب دارد در عین حال به دنبال ایجاد طرح‌ هایی است که بتوان با احداث آن‌ ها خدماتی در راستای ارتقا معیشتی مناطق ساحلی کشور ، افزایش جمعیت و همچنین توسعه اشتغال‌ و صنایع خرد ارائه داد.

 وی در این باره به احداث بندر چند منظوره سیریک در منطقه شرق استان ، طرح‌ های توسعه‌ ای در بندر  شیو ، ابوموسی ، هرمز و لارک اشاره کرد که در کنار طرح‌ های بزرگ ، با ایجاد چنین طرح‌ ها می‌ توان بخش عمده‌ ای از اهداف سند توسعه دریا محور را در استان هرمزگان محقق نمود.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان توسعه طرح‌ های سرمایه‌ گذاری «نخل ناخدا» و  بنادر حقانی و هرمز با مشارکت بخش خصوصی را از دیگر طرح مهم سازمان بنادر و دریانوردی در این استان نام برد که با محوریت توسعه اقتصاد دریا محور و توجه به گردشگری دریایی دانست که با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.