| کد خبر: 262457 |

بخشی از جاده ترانزیتی جاسک به چابهار بهبود یافت

بخشدار لیردف جاسک گفت: وضعیت جاده ترانزیتی این بخش، از سدیج هرمزگان تا زرآباد سیستان و بلوچستان، بهبود یافته است.

تین نیوز

بخشدار لیردف جاسک گفت: وضعیت جاده ترانزیتی این بخش، از سدیج هرمزگان تا زرآباد سیستان و بلوچستان، بهبود یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسنعلی میرزایی افزود: این بخش از کریدور جاده ای در ساحل جنوبی کشور از ایست بازرسی سدیج تا لیردف وضعیت بسیار نامطلوبی داشت و بهبود بخشی به آن از خواسته های اهالی بود.

وی ادامه داد: بهسازی مسیر از جاسک تا سدیج انجام شده و متولیان اجرایی درحال احداث پل قبل از ایست بازرسی سدیج هستند و پس از ایست بازرسی سدیج به سمت لیردف هم به طول چهار کیلومتر روکش آسفالت شده و مشکل مردم و خودروهای ترانزیتی و کامیون های حمل بار کاهش یافته و شرایط بهتر شده است.

بخشدار لیردف گفت: همچنین جاده ساحلی این بخش نیازمند بهسازی است که طبق وعده مسوولان راهداری و حمل و نقل جاده ای تا پایان سال بهسازی می شود، این مسیر که برقرار کننده ارتباط روستاهای عَبد و وَنَک است که وضعیت آن بسیار نامناسب بوده و جلوبندی خودروها را خراب می کند.

وی اضافه کرد: براساس گفته مسوولان راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان پاکت مناقصه بهسازی این مسیر در ۱۵ مهر باز و پیمانکار مشخص می شود که امیدواریم پس از این مرحله بی درنگ عملیات بهسازی مسیر آغاز شود.

بخش لیردف در فاصله ۱۱۷ کیلومتری شرق جاسک و در ۴۳۴ کیلومتری شرق بندرعباس و در منطقه مَکُران و در مسیر بندرعباس چابهار واقع شده و دارای ۲ دهستان به نام های پیوشک و سورک است.

جاسک هم در فاصله ۳۳۲ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است، این شهرستان به علت واقع شدن در انحنای جغرافیایی هرمزگان و مجاورت با دریایی مکران و تنگه هرمز از گذشته تا عصر حاضر دارای اهمیت بوده و موقعیت طبیعی اش آنرا عهده دار نقش های تاریخی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خاصی کرده است.

جاسک دارای ۶۰ هزار نفر جمعیت بوده که حدود چهار هزار خانوار در این شهرستان زیر پوشش کمیته امداد خمینی (ره) قرار دارند.

این شهرستان یکی از ۶ شهرستان بندری هرمزگان است که به علت واقع شدن در انحنای جغرافیایی استان و مجاورت با دریایی مَکُران و تنگه هرمز همواره دارای اهمیت بوده است و محور مهم در توسعه کریدور شمال به جنوب در کشور محسوب شده که در برخی اخبار منتشره سخن از مسیر ریلی برای آن به میان آمده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.