| کد خبر: 262416 |

چرا ابرپروژه پل خلیج فارس پیشرفتی نداشته است؟

مدیرعامل منطقه آزاد قشم می گوید: در دستگاه های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه دو دسته وجود دارد که عده ای معتقدند ساخت این پل به لحاظ استراتژیک بسیار لازم است و عده ای باساخت این پل پوافق نیستند و آن را در اولویت نمی دانند.

تین نیوز

مدیرعامل منطقه آزاد قشم می گوید: در دستگاه های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه دو دسته وجود دارد که عده ای معتقدند ساخت این پل به لحاظ استراتژیک بسیار لازم است و عده ای باساخت این پل پوافق نیستند و آن را در اولویت نمی دانند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس،  عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست با بیان اینکه پل خلیج فارس یک مجموعه پروژه است، گفت: مجموعه پنجگانه اسکله کاوه، اتوبان کاوه به بندر پهل، راه آهن، خود پل خلیج فارس و راه های مواصلاتی این پروره را تشکیل می دهند.

وی افزود: چون اذهان عمومی پل خلیج فارس را بیشتر دوست داشته است این پروژه با ساخت پل آغاز شده است اما به نظر من باید با اسکله شروع می شد.

پیغامی خاطرنشان کرد: اسکله مهم ترین قسمت این پنحگانه است چون به لحاظ اقتصادی به جز اسکله همه آن ها نه تنها سودآور نیستند که پر از ضرراند و اگر این پروژه با اسکله شروع می شد با درآمد حاصل از آن می شد بقیه پروژه را تکمیل کرد.

وی اضافه کرد: در دستگاه های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه دو دسته وجود دارد که عده ای معتقدند ساخت این پل به لحاظ استراتژیک بسیار لازم است و عده ای باساخت این پل پوافق نیستند و آن را در اولویت نمی دانند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: حدود ۱۰ سال پیش در شورای اقتصاد یک بار اولویت این پل تصویب می شود اما بار دیگر ابلاغ نمی شود یعنی یک عده ای که موافق بودند در آن جلسه می توانند تاییدیه بگیرند اما عده ای دیگر نمی گذارند که ابلاغ شود و این دوگانگی همیشه در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: تاکید آیت الله رئیسی در سفر خود به استان هرمزگان باعث شد که عملیات احداث آن آغاز و از رکود خارج شود.

پیغامی درخصوص بودجه این پروژه اظهار کرد: ۲ هزار میلیارد تومان حسب دستور رئیس جمهور از محل تهاتر نفت به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) پرداخت شود و ۵۵۰ میلیارد تومان را هم سازمان منطقه آزاد قشم تزریق کند که با این ترکیب ۲ هزار میلیارد به علاوه ۵۵۰ میلیارد تومان بخش داخلی عملیاتی شود.

وی گفت: از آن ۲ هزار میلیارد تومان که قرار شد از محل تهاتر نفت پرداخت شود فقط دستور پرداخت ۷۵ میلیارد تومان در یک سال و نیم گذشته ابلاغ شده و ۱۷ میلیارد تومان آن واریز شده که آن هم برای نگهداری سالیانه از ستون پل های موجود بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان افزود: این سازمان سهم خودش را به اندازه توانش اجرا کرده و تاکنون نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان از ۵۵۰ میلیارد تومان را برای احداث این طرح هزینه کرده که این مبلغ برای این سازمان عدد بزرگی است و تقریبا باید بگوییم که این مبلغ یک پنجم کل درآمدهای عملیاتی این سازمان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    لابی امارات اجازه نمی ده و الا بخوایم درباره ۵ پروژه مهم زیرساختی در تمام مملکت صحبت کنیم پرواضح یکیش همین پل خلیج فارس است برید در مورد اون مدیران و مسئولینی که نه می یارن یا سنگ می ندازن تحقیق کنید قطعا به ابوظبی می رسید بلاشک .