| کد خبر: 259626 |

تکمیل پل خلیج فارس مورد تاکید رئیس جمهور است

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از پل خلیج فارس بازدید کرد.

تین نیوز

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از پل خلیج فارس بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  حجت الله عبدالملکی در این بازدید گفت: این پل مهمترین و راهبردی ترین طرح عمرانی مناطق آزاد کشور است و تکمیل این طرح مورد تاکید رئیس جمهور و مسئولان کشور است.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه به تعهدات خود در قبال پل خلیج فارس عمل کند، خاطرنشان کرد: تکمیل این طرح یکی از نیازهای مبرم منطقه و در توسعه و آبادانی این جزیره نقش مهمی دارد.

مدیر طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس نیز گفت: متاسفانه ردیف بودجه ملی پل خلیج فارس که در سال ۱۴۰۱ ایجاد شده بود امسال حذف شده است.

علیرضا زارع با اشاره به اینکه تاکنون از محل این ردیف بودجه ۱۰۰ میلیارد تومان به طرح اختصاص داده شده بود و در تلاشیم این ردیف بودجه دوباره تعریف شود، تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم نیز از محل تعهدات مالی خود ۱۰۰ میلیارد تومان به طرح تزریق کرده است.

مدیر طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس با بیان اینکه پس از شروع دوباره ساخت پل خلیج فارس ۳۰ تیر ۳۰ متری مربوط به عرشه پل ساخته شده است، اضافه کرد: تا پایان امسال ۱۵۰ تیر باقی مانده نیز تکمیل و ۳۹۰ متر از طول کل پل به مرحله آسفالت و ریل گذاری می رسد.

وی با اشاره به اینکه بخش تامین مالی فاینانس نیز در مرحله ارائه ضمانت های مورد نیاز از سوی دولت قرار دارد، اظهار کرد: ساخت پل خلیج فارس در سال ۱۳۸۹ آغاز و پس از سه سال با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد و طول این پل سه هزار و ۴۳۰ متر، عرض ۳۲ و ارتفاع ۲۵ متر از سطح آب دریا است.

به گزارش ایسنا، برای این طرح ۴۶۰ میلیون یورو اعتبار مورد نیاز است که ۶۰ میلیون یورو در سال های گذشته هزینه شده و تکمیل طرح به ۴۰۰ میلیون یورو اعتبار نیاز دارد. با بهره برداری از پل ملی خلیج فارس زمان رفت و آمد خودروها از بندرخمیر تا جزیره قشم از حدود ۲ ساعت، به پنج دقیقه کاهش می یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.