| کد خبر: 257738 |

مدیرکل اقتصادی اقتصاد مقاومتی وزارت خارجه ایران:

◄ بندر شهید رجایی مسیر مطمئن برای تبادلات تجاری و نشان دادن سهم ایران در بازار جهانی است

مدیرکل اقتصادی اقتصاد مقاومتی وزارت خارجه ایران با اشاره به ظرفیت های قابل توجه بندر شهید رجایی، این بندر را باید بهترین، سریع ترین و ارزانترین مسیر مطمئن برای این نوع تبادلات تجاری و نشان دادن سهم ایران در بازار جهانی دانست.

تین نیوز

مدیرکل اقتصادی اقتصاد مقاومتی وزارت خارجه ایران با اشاره به ظرفیت های قابل توجه بندر شهید رجایی، این بندر را باید بهترین، سریع ترین و ارزان ترین مسیر مطمئن برای این نوع تبادلات تجاری و نشان دادن سهم ایران در بازار جهانی دانست. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "علی چگینی" که روز سه‎شنبه به همراه سفرای ایران در کشورهای بلغارستان، ازبکستان، کنیا و آذربایجان به استان هرمزگان سفر کرده بود، در بازدید از ظرفیت های بندر شهید رجایی اظهار داشت: در دیدار اخیر رییس جمهور ازبکستان با مقام معظم رهبری بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه گذاری با کشورهای آسیای مرکزی تاکید شد.

وی ادامه داد: یکی از هدف گذاری ها در حضور سفرای  به استان هرمزگان و بازدید از بندر شهید رجایی را آشنایی میدانی این سفیران با ظرفیت های و امکانات ترانزیتی در بندر شهید رجایی عنوان کرد. 

مدیرکل اقتصادی اقتصاد مقاومتی وزارت خارجه ایران افزود: از کالای معدنی گرفته تا مشتقات نفتی که از این کشورها باید به بازار جهانی برسد، و همینطور مایحتاج این کشورها که قرار است از طریق ایران به این کشورها ترانزیت شود که بندر شهید رجایی بهترین، سریع ترین و ارزان ترین مسیر مطمئن برای نشان دادن سهم ایران در بازار جهانی است.  

چگینی همچنین به علاقه مندی ازبکستان به تبادلات تجاری با ایران اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر رییس جمهور این کشور به همراه یک هیات تجاری این مساله مورد تاکید قرار گرفت.

وی گفت: در مسیر ترکیه و اروپا نیز چون به خط ریلی وصل هستیم هر تسهیلاتی در بندرعباس فراهم شود آثار آن در سایر نقاط ایران و جهان نیز قابل مشاهده است. 

مدیرکل اقتصادی اقتصاد مقاومتی وزارت خارجه ایران گفت: یکی از سیاست های بسیار جدی که شخص رییس جمهور و دولت سیزدهم به دنبال آن است، فعال کردن همه زمینه های کریدوری و ترانزیتی ایران در تمامی محورهای مواصلاتی با ایران است.

چگینی افزود: در مقایسه با رقبا عقب هستیم اما با وجود تنگناها در دولت سیزدهم، همه دستگاه ها از جمله وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و وزارت امور خارجه نسبت به این موضوع اهتمام جدی دارند.  

گفتنی است؛ بازدید از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و دیدار با استاندار و مسوولان اقتصادی به منظور آشنایی با ظرفیت ها و توسعه مبادلات اقتصادی بخش دیگری از برنامه های یک روزه سفرای ایران در کشورهای بلغارستان، ازبکستان، کنیا و آذربایجان به استان هرمزگان بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.