| کد خبر: 137368 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ پنجمین کنفرانس ملی بتن خودتراکم ایران برگزار شد

پنجمین کنفرانس ملی بتن خودتراکم ایران و اولین کنفرانس ملی تعمیر و نگهداری سازه‌های بتنی توسط دانشگاه علم و صنعت ایران و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار شد.

تین نیوز

پنجمین کنفرانس ملی بتن خودتراکم ایران و اولین کنفرانس ملی تعمیر و نگهداری سازه های بتنی توسط دانشگاه علم و صنعت ایران و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در این کنفرانس که به همت دانشگاه علم و صنعت برگزارشد بیش از 68 مقاله و پوستر ارائه شد که از این تعداد 34 مقاله و 33 پوستر از سوی متخصصان و کارشناسان داخلی به دبیرخانه کنفرانس تحویل و در کنفرانس بررسی شد.

براساس این گزارش، حوزه های تحت پوشش این مقالات و پوسترها مهندسی سازه و مهندسی عمران (عمومی)، بود که با ارائه راهکارهای کاملا کارشناسی شده در کنفرانس مطرح و به بهترین آنها جوایزی تعلق گرفت.

اما محورهای اصلی پنجمین کنفرانس ملی بتن خودتراکم ایران عبارت بودند از، ارزیابی مصالح مورد استفاده در بتن خود تراکم، طرح مخلوط، ساخت مخلوط و روش های جایدهی در قالب، کنترل کیفیت، ارزیابی خواص مکانیکی و جمع شدگی، دوام، عملکرد سازه ای بتن خود تراکم، کاربردهای بتن خودتراکم، مطالعه موردی و درس های گرفته شده از کاربردهای بتن خود تراکم، بود که با استقبال خوب مخاطبین قرار گرفت.

این گزارش هم چنین حاکی از آن است که، بخش ویژه ای نیز در این کنفرانس پیش بینی شده بود که در کمتر کنفرانسی به چشم می خورد و آن هم،  نوآوری ها در طرح، آزمایش و استفاده از بتن خودتراکم بود که این بخش به طور ویژه توسط کمیته داوری، ارزیابی و از ارائه دهندگان تقدیر شد.

اما این کنفرانس که در دو بخش تشکیل شده بود به مبحث دیگری نیز با موضوع اولین کنفرانس ملی تعمیر و نگهداری سازه های بتنی پرداخت که این بخش نیز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان خود مواجه شد.

بر همین اساس، محورهای اولین کنفرانس ملی تعمیر و نگهداری سازه های بتنی نیز مشتمل بر موضوعاتی بود که، قطعا در صنعت بتن از کارائی و ضرورت وجودی زیادی برخوردار هستند.

متدولوژی ارزیابی سازه و انتخاب روش تعمیر، ارزیابی خواص مکانیکی و جمع شدگی مصالح تعمیری، ارزیابی خواص دوام مصالح تعمیری،بررسی سازگاری فیزیکی و شیمیایی، روش های تعمیر، کنترل کیفیت و نگهداری های ادواری پس از تعمیر، ارزیابی اقتصادی انواع روش های نگهداری سازه های بتنی در دوران بهره برداری، عملکرد سازه ای، از جمله محورهای اصلی این بخش از کنفرانسی بود که در دانشگاه علم و صنعت در روزهای چهاردهم و پانزدهم تیرماه در محل این دانشگاه برگزار شد.

اما پیش بینی شده بود تا در پایان این کنفرانس و در راستای ارج نهادن به فعالیت های تخصصی شرکت های پیمانکار- مشاور، سازمان ها، قرارگاه ها و موسسات اجرایی و معرفی آنها و انتقال تجربیات اجرایی – علمی به سازمان ها، محققین و دانشجویان در زمینه محورهای کنفرانس های ملی بتن خودتراکم و تعمیر و نگهداری سازه های بتنی، دبیرخانه کنفرانس اقدام به ارزیابی پروژه های ملی پروژه های برتر و قدردانی شایسته ای از نویسندگان و پژوهشگران آنها کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.