| کد خبر: 157698 |

درباره حدود تردد از منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام عنوان شد؛

◄ تردد خودرو با مجوز شورای عالی مناطق آزاد انجام شود

مدیریت منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی موضوعی است که شورای عالی مناطق آزاد در این باره اختلاف‌نظرهایی با وزارت راه وشهرسازی دارد.

تین نیوز

مدیریت منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی موضوعی است که شورای عالی مناطق آزاد در این باره اختلاف‌نظرهایی با وزارت راه وشهرسازی دارد.

براساس قانون منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تابع قوانین مناطق آزاد است اما در حال حاضر متولی منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی وزارت راه و شهرسازی است و تصمیم درباره منطقه را عهده‌دار است؛ موضوعی که دبیر شورای عالی مناطق آزاد بر آن نقد دارد.

به گزارش تین‌نیوز؛ مرتضی بانک،دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفته است هم اکنون متولی منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی، وزارت راه و شهرسازی است اما براساس قانون شورای عالی مناطق آزاد، مدیریت دبیرخانه را بر عهده دارد.

 ابراز کرد: تعیین مدیرعامل این منطقه بر عهده وزارت راه و شهرسازی است وتا زمانی که وزارت راه و شهرسازی متولی منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی باشد، این نهاد مسئول منطقه را معرفی و منصوب می کند.

ورود خودرو از منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی موضوعی دیگری بود که مرتضی بانک به آن  اشاره کرد.

بانک در گفتگوی خود با خبرگزاری ایلنا در این باره گفت: درباره ورود خودرو از منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام‌خمینی و حدود تردد آن باید شورای عالی مجوز بدهد و این منطقه شامل شرایط خاص می شود. 

از ویژگی‌های بسیار مهم در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) که  فاز نخست مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) آن در اسفند 94 به بهره برداری رسید وجود1500 هکتار منطقه آزاد تجاری و 2500 هکتار منطقه ویژه اقتصادی است.

بر اساس ماده ۱۶۶ قانون برنامه پنجم توسعه، شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به عنوان یک مرکز مهم تجاری کلان‌شهر تهران و در قالب یک قطب بین‌المللی تجاری و با هدف ارایه خدمات طرح به ۹۰ میلیون مسافر طی سال‌های آینده طراحی شده است.

وجود امکانات دسترسی سریع از جمله بزرگراه، مترو و همچنین نظام حمل و نقل هوایی در این منطقه و طراحی مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری در کنار خدمات سیاحتی و فرهنگی، این شهر فرودگاهی را از ویژگی‌های خاصی برخوردار می‌سازد.

پروژه‌های شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در ۵ منطقه عملیات زیربنایی، منطقه آزاد تجاری، منطقه ویژه اقتصادی، منطقه نرمال تجاری-خدماتی و اداری و همچنین منطقه پروازی تقسیم‌بندی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.