| کد خبر: 262436 |

شرکت های دانش بنیان و مخترعین حوزه راه و شهرسازی حمایت می شوند

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بنابر وظایف و تکالیفی که بر عهده دارد از شرکت های دانش بنیان، مبدعین، مخترعین حمایت می کند.

تین نیوز

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بنابر وظایف و تکالیفی که بر عهده دارد از شرکت های دانش بنیان، مبدعین، مخترعین حمایت می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهران غلامی معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در اختتامیه نخستین جشنواره نوآوری های صنعت راه و ساختمان استان اصفهان اظهار کرد: مبحث نوآوری و فن آوری که در سال های اخیر در کشور به صورت چشم گیر شکل گرفته است موجب خوشحالی و خرسندی است و به نظر می رسد سازمان های دولتی و نهادهای خصوصی و دولتی به سمت نوآوری و فناوری روی آورده اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر در معاونت علمی بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان ثبت شده است که از این تعداد افزون بر ۶ هزار شرکت نوپا، حدود ۲ هزار شرکت، نوآور و مابقی شرکت های فناوری هستند که در سطح بالاتری کار می کنند.

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: در طبقه بندی صورت گرفته در معاونت علمی، متاسفانه طبقه ای برای ساخت و ساز و مهندسی عمران راه و ساختمان وجود ندارد و این یکی از ضعف هایی هست که در حال پیگیری آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از سال ۱۳۵۰ ایجاد شده و تنها موسسه دولتی در کشور است که در زمینه راه و ساختمان و شهرسازی فعالیت می کند.

غلامی افزود: این مرکز دارای ۲۵ بخش تحقیقاتی و ۱۰ آزمایشگاه تخصصی است و وظایف و مسئولیت های متعددی دارد که از جمله آن می توان به پژوهش و فناوری، تدوین ضوابط، صدور گواهینامه، کنترل و نگهداری و توسعه شبکه ملی شتابنگاری اشاره کرد.

وی تصریح کرد: تمامی فناوری های نوینی که در صنعت ساختمان برای اولین بار می خواهند به جامعه مهندسی عرضه شوند می بایست از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاییدیه داشته باشند، که در ۱۰ سال اخیر نیز بیش از ۲۰۰ تاییدیه فنی به محصولات مختلف داده شده است.

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: شرکت هایی که محصولاتی در حوزه راه و ساختمان تولید می کنند و ارائه خدمات می دهند می توانند برای محصولات خود گواهینامه فنی اخذ کنند.

وی عنوان کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بنابر وظایف و تکالیفی که بر عهده دارد وظیفه دارد از شرکت های دانش بنیان، مبدعین، مخترعین حمایت می کند و در این رابطه سامانه شناسایی شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است. مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بنابر وظایف و تکالیفی که بر عهده دارد از شرکت های دانش بنیان، مبدعین، مخترعین حمایت می کند و در این رابطه سامانه شناسایی شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.