| کد خبر: 158248 |

انجام پی‌کنی ۹۰ واحد روستایی قصر شیرین

تین نیوز

به دنبال انجام عملیات آواربرداری، احداث واحدهای مسکونی روستاهای زلزله‌زده قصرشیرین آغاز شده و پی‌کنی بیش از ۹۰ واحد انجام شده است.

به گزارش ایسنا، بعد از وقوع زلزله کرمانشاه، عملیات آواربرداری و بازسازی شهرستان قصرشیرین و روستاهای اطراف آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران سپرده شد. در این خصوص اقداماتی همچون اعزام ماشین‌آلات سنگین، اسکلت‌های پیش‌ساخته، آواربرداری، تامین کانکس، ارایه تسهیلات نوسازی و مرمت به انجام رسیده است. در روزهای اخیر نیز مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران از آواربرداری ۱۹۰ واحد و پی‌کنی بیش از ۹۰ واحد مسکن روستایی شهرستان قصرشیرین خبر داد.

نصرالله دهقانی در این خصوص به ایسنا گفت: کار بازسازی واحدهای تخریبی نوع یک و ۲ به ترتیب در اولویت است که برای واحدهای مسکونی روستاهایی ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد ۴ درصد با ۲ سال تنفس، ۵۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض، ۸ تن سیمان رایگان، ۲۰ میلیون ریال کمک معیشت بلاعوض برای خرید وسایل ضروری زندگی، ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه خرید وسایل و ۳۰ میلیون ریال نیز برای اسکان موقت به زلزله زدگان روستایی که واحدهای آن ها تخریب شده است، پرداخت می شود.

وی افزود: هیچ تفاوتی بین واحدهای تخریبی نوع یک و ۲ نیست و تنها اولویت بازسازی آن ها است که نوع یک ابتدا ساخته و نوع ۲ نیز بعد از نوع ۱ کار بازسازی آن شروع می شود و از فردا سرعت می گیرد.

دهقانی همچنین از ارایه ۱۰ کیسه سیمان رایگان به همه واحدهای تعمیری خبر داد و گفت: تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریالی با ۲۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض، ۸۰ میلیون ریال تسهیلات به همراه ۱۵ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۶۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض به ترتیب به واحدهای تعمیری نوع یک تا ۳ پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران روز چهارشنبه در راس هیاتی از مسولین شهرستان قصرشیرین از جمله فرماندار و معاونین فرمانداری  در جمع زلزله زدگان روستاهای بخش مرکزی قصرشیرین در روستاهای آقابرار و کلانتر حضور یافت و از وضعیت بازسازی بازدید به عمل آورد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.