| کد خبر: 156115 |

بازسازی واحدهای مسکونی روستایی زلزله اخیر در قصرشیرین آغاز شد

فرماندار قصرشیرین از آغاز بازسازی واحدهای مسکونی روستایی آسیب دیده این شهرستان خبر داد و گفت: در جریان زلزله 7.3ریشتری بیش از یک هزار واحد مسکونی روستایی آسیب دید و استان تهران به عنوان معین، کار بازسازی این واحدها را بر عهده دارد.

تین نیوز

 فرماندار قصرشیرین از آغاز بازسازی واحدهای مسکونی روستایی آسیب دیده این شهرستان خبر داد و گفت: در جریان زلزله 7.3ریشتری بیش از یک هزار واحد مسکونی روستایی آسیب دید و استان تهران به عنوان معین، کار بازسازی این واحدها را بر عهده دارد.

فرامرز اکبری روز شنبه در حاشیه بازدید از عملیات آوار برداری واحدهای مسکونی روستای شیرین آب از توابع بخش مرکزی قصرشیرین در گفتگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از مجموع بیش از یک هزار واحد روستاهای بخش مرکزی که از سوی بنیاد مسکن استان تهران ارزیابی شد، در مجموع 700 واحد در جریان زلزل اخیر آسیب دید که نیاز به تعمیر دارد و 321 واحد نیز به طور کامل تخریب شده اند.

وی بیان کرد: از امروز کار آوار برداری به قصد احداث واحدهای مسکونی جدید در روستاهای قصرشیرین کلید خورد و تلاش می شود در موعد مقرر تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی از آغاز کار بازدید و بررسی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله اخیر در قصرشیرین توسط گروه مهندسی خبر داد و گفت: ظرف 2 هفته کار بازسازی 30 درصد از منازل تخریبی در مناطق روستایی این شهرستان انجام می شود.

اکبری اضافه کرد: از سوی بنیاد مسکن استان تهران، کانکس در اختیار واحدهای تخریبی روستایی قرار می گیرد.

وی گفت: بانک ها موظف به پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان هستند و با توجه به شرایط اقلیمی قصرشیرین در سه ماه آینده نیز امکان بازسازی واحدها را داریم.

وی با بیان اینکه از ابتدای وقوع زلزله 7.3ریشتری تاکنون در خدمت مردم بوده ایم ، اظهار کرد: تا پایان نیز در خدمت مردم هستیم و این مردم تجریه سختی ها را در هشت سال جنگ داشته اند و از این رو با کمک استان تهران تلاش می کنیم تا مردم دوباره زندگی را با واحدهای جدیدی که ساخته می شود از سر بگیرند.

او همچنین با بیان این که از امروز ثبت نام برای بررسی میزان خسارت واحدهای مسکونی شهری در قصرشیرین آغاز شده است ، گفت: مردم برای این مهم به چهار دفتر پیشخوان شهرستان مراجعه کنند.

اکبری افزود: مردم بر اساس حروف الفبا به دفاتر پیشخوان برای ثبت نام مراجعه کنند و کار ارزیابی را هفت تیم از بنیاد مسکن تهران عهده دار هستند.

فرماندار قصرشیرین عنوان کرد: در ارزیابی واحدهای مسکونی خسارت دیده ، محله های قصرشیرین به 16 محله تقسیم بندی شده است.

وی بیان این که وزیر کشور، استاندار کرمانشاه نیز تاکید کرده اند که در کار بررسی خسارت تنگ نظری اعمال نشود گفت: امید است مردم ما این مرحله را به خوبی پشت سر بگذارند و شاهد از سرگیری زندگی دوباره در واحدهای جدید احداثی باشند.

شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 2 بخش مرکزی و سومار و 27 هزار تن جمعیت ، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.

شهرستان قصرشیرین 56 روستا دارد که 28 روستا دارای سکنه و 36 روستای آن هم اکنون خالی از سکنه است.

زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.