| کد خبر: 129307 |

آماده سازی مرز خسروی برای تردد زائران اربعین

تین نیوز

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت:در بازدید از پایانه مرزی خسروی و مسیر قصرشیرین به خسروی، زیرساخت ها به حد مطلوب فراهم است و احتمالا سهم تردد زائران از مرز خسروی حدود 500 هزار نفر باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار "فتحی زاده" در جلسه قرارگاه اربعین ناجا که در کرمانشاه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهارداشت: امید است زحمات تمام کسانی که در راه خدمت رسانی به زوار امام حسین(ع) دخیل هستند مورد رضای خداوند قرار گیرد.و

ی به بازدید از زیرساخت های مرز خسروی اشاره کرد و گفت: در این بازدید، شاهد روحیه مضاعف و مثبتی بودم که با تلاش وصف ناپذیری در حال مهیا شدن برای پذیرایی از زوار اباعبدالله حسین(ع) هستند، مطمئن باشید با عشق به امام حسین(ع) کارهایی را که در شرایط عادی دشوار و غیرممکن به نظر می رسد، به راحتی انجام می شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: در بازدید از پایانه مرزی خسروی و مسیر قصرشیرین به خسروی، زیرساخت ها به حد مطلوب فراهم است؛ پیش بینی می شود در عملیات بزرگ اربعین امسال، شاهد افزایش 20 الی 25 درصدی زوار نسبت به سال گذشته باشیم و احتمالا سهم تردد زائران از مرز خسروی حدود 500 هزار نفر باشد.

وی به عشق و علاقه مجموعه کارکنان ناجا در خدمت رسانی به زوار حسینی (ع) اشاره و بیان کرد: همه کارکنان دخیل در امر خدمت رسانی به زوار بی صبرانه مشتاق فرا رسیدن اربعین برای ارائه خدمت به آنها هستند؛ خدمت به زائران اباعبدالله حسین(ع) از افتخارات ناجا است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ویژگی پیاده روی اربعین این است که در بازده زمانی کم، جمعیتی بسیار زیاد باید از مرز به صورت روان عبور کنند و ما باید با تمام امکانات، آماده تسهیل تردد زوار از مرز باشیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در حال بروز رسانی طرح های عملیاتی، ترافیکی و امنیتی ویژه اربعین است، گفت: در آن سوی مرز نیز جلساتی با طرف عراقی برگزار می شود تا امکانات و زیرساخت های این کشور از قبیل تعداد گیت های ورودی و خروجی، ظرفیت پذیرش و مسائل امنیتی و... مورد بحث قرار بگیرد.

 جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه مرز خسروی شرایط بسیار متفاوتی با سایر مرزهای کشور دارد بر تقویت زیرساخت ها و امکانات مناسب در این منطقه مرزی تاکید کرد و گفت: امیدواریم با بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال و توزیع جمعیتی صورت گرفته، فشار از سه مرز دیگر برداشته شود.

در ادامه این جلسه، مهندس "اکبری" فرماندار شهرستان قصرشیرین گزارشی از وضعیت این شهرستان،زیرساخت های موجود و مصوبات جلسات هماهنگی با دستگاه های ذیربط استانی و محلی ارائه داد و ابراز امیدواری کرد:بازگشایی کامل مرز رسمی "خسروی" بر روی زائران حسینی موجب بازگشت دوباره رونق اقتصادی به شهرستان قصرشیرین شود.

سردار "پاکباز" فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در ادامه این جلسه، با بیان اینکه مرز خسروی مهم ترین و نزدیکترین مرز به عتبات عالیات است، گفت: مجموعه فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه آمادگی لازم برای ارائه خدمت به زائران اباعبدالله حسین(ع) دارد؛ کلیه کارکنان مرزبانی استان کرمانشاه و هنگ مرزی قصرشیرین مفتخر هستند که خادم زائران امام حسین(ع) و عتبات عالیات باشند و امنیت این عزیزان را در نوار مرز تأمین کنند.

بازدید از پایانه مرزی خسروی و نقطه صفر این مرز برای بررسی زیرساخت ها برای بازگشایی مرز رسمی و هماهنگی دستگا ه های ذیربط به منظور تسهیل تردد زائران اربعین از برنامه های سفر سردار "فتحی زاده " جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا به استان کرمانشاه بود.

گفتنی است، شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

همچنین مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به عتبات عالیات است که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.