| کد خبر: 264630 |

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه های احیای بافت های فرسوده اراک و ساوه

پروژه های خوبی را فرمانداری های اراک و ساوه پیشنهاد دادند که براساس آنها مصوب شد بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه های بافت فرسوده اختصاص یابد.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه های احیای بافت های فرسوده اراک و ساوه اختصاص یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی اکبر اسدی، ۳۰ آبان ماه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اظهار کرد: فرمانداری ها و شهرداری هایی که بافت فرسوده شهری دارند و از مصوبه هیئت دولت در جهت استفاده از منابع ارزش افزوده برای احیای بافت فرسوده شهرها استفاده نکرده اند حتما پیگیری کنند تا از این ظرفیت قانونی استفاده شود.

وی با بیان اینکه طرح نوسازی بافت فرسوده در شهرهای اراک و ساوه اجرایی شده است گفت: پروژه های خوبی را فرمانداری های اراک و ساوه پیشنهاد دادند که براساس آنها مصوب شد بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه های بافت فرسوده اختصاص یابد. سایر شهرداری ها نیز مشوق های خوبی ارائه دهند تا مردم ترغیب به احداث و نوسازی خانه ها در بافت های فرسوده شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی  با اشاره به طرح کلید به کلید تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان موظف است گزارشی از اقداماتی که در این راستا انجام داده است در جلسه بعد ارائه دهد.

حمید انعامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در رابطه با احیای بافت فرسوده اظهار کرد: شاید هیچوقت این فرصت برای هیچ شهردار و فعال حوزه بافت فرسوده پیدا نشود و این فرصت را می توان تا ۴ ماه آینده پیگیری کرد. 

انعامی با اشاره به محقق شدن مشوق های بافت فرسوده در اراک و ساوه افزود: این مشوق ها اثر خودش را به وضوح گذاشته است. همچنین حلقه های میانی و گروه های مردمی در مناطق هدف می توانند در اطلاع رسانی در این رابطه موثر واقع شوند.

وی با اشاره به طرح کلید به کلید گفت: در این طرح وظیفه داریم که خانه های واقع در سکونتگاه های غیر رسمی را با خانه های نو جابه جا کنیم. به این نحو که متقاضی در سامانه بازآفرینی ثبت نام می کند و ما خانه ای نوساز را با ۴۰ درصد تخفیف با ملک کارشناسی شده فرد تعویض می کنیم.

نوربخش عسکری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز اظهار کرد: براساس قانون، اداره کل راه و شهرسازی موظف است نسبت به شناسایی جمعیت ساکن در سکونتگاه های غیررسمی، ظرف یک ماه از ابلاغ آیین نامه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدام کند که در جلسه سوم مردادماه نیز مناطقی که راه و شهرسازی اعلام کرد مصوب شد. 

وی با اشاره به ۱۲ محله شناسایی شده در شهر اراک گفت: در این محله ها ۱۰۷ هزار نفر جمعیت داخل محدوده و ۷۲۹ نفر در خارج از محدوده هستند که مجموعا ۲۰.۵۴ درصد جمعیت شهر اراک است. بیشترین جمعیت در محله کوی امام علی(ع) با ۵.۷۹ درصد و کمترین جمعیت در کوی امام رضا(ع) با ۱۰۲ نفر حدود ۰.۰۲ درصد است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی اضافه کرد: در شهرستان ساوه ۱۶ محله شناسایی شده است که ۱۶.۲ درصد جمعیت در داخل محدوده و ۱۶.۸۶ درصد جمعیت خارج از محدوده قرار دارد. بیشترین جمعیت در محله بهزیستی با ۷.۸۱ درصد و کمترین جمعیت در حکیم آباد ۰.۰۷ درصد است. 

عسکری ادامه داد: شورای فرهنگی و توسعه استان موظف است اولویت طرح های پروژه ها را براساس جمعیت ساکن، با رویکرد محرومیت زدایی و بهسازی سکونتگاه های غیررسمی و تامین زیرساخت های لازم در این مناطق تعیین کند و ظرف دو سال تکمیل و به بهره برداری برساند.

امیر هادی، فرماندار اراک نیز اظهار کرد: ۳۲۲ میلیارد تومان بین ۱۶ دستگاه برای مناطق هدف بازآفرینی در شهر اراک توزیع شد. از این مقدار ۱۰۵ میلیارد تومان به شهرداری و ۹۰ میلیارد تومان به منظور احداث و نوسازی مدارس تعلق می گیرد.

وی با اشاره به وجود ۳۷ پایگاه سلامت در شهر اراک گفت: از این تعداد، ۸ مرکز در مناطق هدف بازآفرینی هستند. اولویت ما تکمیل درمانگاه ها و پایگاه های سلامت در این مناطق است که بنا داریم به کمک علوم پزشکی آنها را یکساله مورد بهره برداری قرار دهیم.

هادی با اشاره به اختصاص ۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به شرکت آب و فاضلاب به منظور اصلاح شبکه آب شرب در مناطق هدف بازآفرینی افزود: به منظور احداث دیوار اطراف ریل های راه آهن مبلغ ۱۰ میلیارد تومان، اصلاح آسفالت و معابر ۸ میلیارد تومان، تجهیز موسسات فرهنگی ۳ میلیارد تومان، پایگاه های بسیج ۲ میلیارد تومان، شبکه برق ۸.۵ میلیارد تومان، فرماندهی انتظامی ۲.۵ میلیارد تومان و به کتابخانه ها ۲ میلیارد تومان تعلق می گیرد.

فرماندار اراک تصریح کرد: به منظور احداث بازارچه های محلی ۲۰ میلیارد تومان، دیوار ساحلی کرهرود ۱۰ میلیارد تومان، پیاده روسازی ۷ میلیارد تومان، احداث پارک ۲۰ میلیارد تومان، احداث ۲ سالن ورزشی ۱۵ میلیارد تومان، احداث ۳ پایگاه اورژانس ۴.۵ میلیارد تومان و برای احداث دو مدرسه در منطقه شهدای صفری مبلغ ۴۰ میلیارد تومان تعلق خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.