| کد خبر: 270852 |

جزییات ایراد وزارت کشور به قرارداد واگن‌ های چینی

یک عضو شورای شهر تهران درخصوص چالش تازه قرار دادهای واگن های مترو با کشور چین توضیح داد.

تین نیوز

12 ماه بعد از نهایی شدن قرار داد تهران با چین اولین واگن چینی به تهران خواهد آمد. اگر اولین سخنان مدیران شهری درخصوص نهایی شدن قرار داد چین را در نظر بگیریم مهرماه امسال باید سوار این واگن شویم .اما اگر سخنان شهردار در دی ماه سال گذشته در صحن شورا را زمان قطعی شدن این قرار داد بدانیم باید زمستان امسال مسافر این قطار شویم .

به گزارش تین نیوز به نقل از اکوایران، اما با هشدارهایی که مهدی چمران داده مشخص شد  این قرداد هنوز نهایی نشده است . او این هفته درصحن علنی شورای شهر گفت: اگر واگن های سفارش شده تحویل گرفته شود؛ میزان جابه جایی و حمل مسافر در مترو دو برابر میزان فعلی می شود. این یک موضوع حیثیتی برای شهر تهران، شورای شهر، شهرداری و البته کشور است. این مسئله درخصوص اتوبوس نیز صادق است. همه باید به میدان بیایند تا این معضل و کمبود بزرگ شهر جبران شود.

او در جمع خبرنگاران هم گفت مایه تاسف است که ماه هاست از انعقاد قرارداد واگن ها گذشته اما در داخل کشور موانع زیادی وجود دارد و هنوز به نتیجه نرسیده است.

ناصرامانی عضو شورای شهر تهران درخصوص این که مدیران شهری بارها وعده دادند که قرار داد واگن های چینی نهایی شده اما به نظر می رسد هنوز قرار داد نهایی نشده گفت: ما جشن گرفتیم،  هورا کشیدیم ، از آقای چمران درخواست شیرینی کردیم ،البته آقای چمران با هوشیاری و احتمالاً به این دلیل که پشت قضایا را می دانست زیر بار نرفت ، اما آقای زاکانی سال گذشته دو بار با قاطعیت گفتند کار به اتمام رسیده، پیش پرداخت هم انجام گرفته و اولین واگن ها سال آینده یعنی امسال وارد تهران می شود .

او ادامه می دهد : متأسفانه اخیراً مطلع شدیم که وزارت کشور به آن ایراد گرفته است. این طور که من شنیده ام ایراد این است که می گویند اصولاً وزارت کشور طرف قرارداد است و شهرداری حق امضای این قرارداد را نداشته است. اینکه چه نوع واگنی، با چه نوع کیفیت و استانداردی، از کدام شرکت باشد را ما (وزارت کشور)باید تعیین کنیم و شهرداری فقط تحویل گیرنده و استفاده کننده است. اینکه خودشان مستقیماً قرارداد بسته، نوع جنس را مشخص کرده و حتی تعداد آن را از هفتصد به هزار افزایش داده اند ظاهراً هیچ کدام مورد تأیید وزارت کشور قرار نگرفته است.

امانی درخصوص پیش پرداخ 15 درصدی قرار داد واگن های چینی هم می گوید :  اگر هم آن پانزده درصد پرداخت شده باشد حتماً بلاتکلیف مانده چون قرارداد نهایی نشده است.اگر شده بود که نگرانی وجود نداشت  لحنی که آقای چمران در جلسه علنی شورا به کار بردند  حاکی از این است که این قرارداد هنوز از پیچ و خم اداری وزارت کشور و دولت خارج نشده و طبیعتاً به هر میزان که نهایی شدن آن به تعویق بیفتد، ورود واگن ها هم با تأخیر مواجه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    احسنت بر آقای چمران که زیرکانه زیر بار شیرینی نرفت. پس باید رفت یقه آقای زاکانی رو گرفت و شیرینی رو به هر قیمتی ازش گرفت.

  • همکار 1 0

    جناب امانی ، اگه شما و اصحاب شهرداری در سفر پر و پیمان پارسال به چین و ماچین و گشت و گذار در انواع سیستم های حمل و نقل درون شهری ، دوستان وزارت کشور رو هم سهیم میکردید حالا این مشکلات رو نداشتید!