| کد خبر: 164910 |

کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط 3 مترو

با احداث پایانه آزادگان، ضمن ایجاد فضایی برای سرویس های اولیه و تعمیرات ادواری قطارهای شهری، محلی برای پارکینگ واگن های خط 3 مترو تهران ایجاد خواهد شد و این امر علاوه برافزایش بازدهی خط، به کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط 3 منجر خواهد شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت قطارهای شهری تهران و حومه گفت: با احداث پایانه آزادگان، ضمن ایجاد فضایی برای سرویس های اولیه و تعمیرات ادواری قطارهای شهری، محلی برای پارکینگ واگن های خط 3 مترو تهران ایجاد خواهد شد و این امر علاوه برافزایش بازدهی خط، به کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط 3 منجر خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت مترو، علی امام افزود: قبل از شروع فصل تابستان، فراخوان انتخاب پیمانکار پروژه احداث پایانه آزادگان در جنوبی ترین نقطه خط 3 مترو برگزار خواهد شد تا یکی از نواقص مهم این خط 33 کیلومتری بر طرف شود.

وی افزود: در تمام خطوط مترو، ایجاد مکانی در انتها یا ابتدای خط لازم است تا محلی برای پارکینگ واگن ها و همچنین ایجاد سوله های بازدید و تعمیرات در اختیار باشد. متاسفانه خط 3 متروکه از جمله پر مسافرترین خطوط راه‌آهن شهری است، از داشتن چنین مکانی محروم بوده و به همین جهت از سال گذشته نشست هایی به منظور بررسی وضعیت واگذاری پروژه ساخت پایانه آزادگان به پیمانکار ذی‌صلاح در قالب قرارداد طرح، اجرا و تامین منابع مالی برگزارشده است. به این ترتیب انتظار می‌رود تابستان امسال با مشخص‌شده وضعیت فراخوان پیش رو، عملیات اجرایی ساخت پایانه آزادگان آغاز شود.

امام در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به ایجاد تونلی در شمال خط 3 متروکه ظرفیت پذیرش 6 رام قطار در زمان توقف (پارکینگ) را داشته باشد، اشاره کرد که البته این تونل به دلیل قرار گرفتن در زیر کوه، از دشواری‌های اجرایی خاص خود برخوردار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.