| کد خبر: 264245 |

مرمت جاده گردشگری عباس‌ آباد - کلاردشت نیازمند اعتبار فوری

بخشی از جاده عباس آباد - کلاردشت یکی از گذرگاه های جنگلی و گردشگری پرتردد غرب مازندران در سیل اخیر با رانش و تخریب مواجه شده که به گفته اهالی و مسافران اختصاص اعتبار زودهنگام برای مرمت آن ضروری است.

تین نیوز

بخشی از جاده عباس آباد - کلاردشت یکی از گذرگاه های جنگلی و گردشگری پرتردد غرب مازندران در سیل اخیر با رانش و تخریب مواجه شده که به گفته اهالی و مسافران اختصاص اعتبار زودهنگام برای مرمت آن ضروری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این گذرگاه جنگلی به طول حدود ۳۵ کیلومتر که بیش از ۲۱ کیلومتر آن در حوزه عباس آباد و بقیه مربوط به کلاردشت است که نقطه اتصال استان های البرز، تهران و همچنین شهرهای ساحلی غرب مازندران و گیلان بوده و بسیاری از گردشگران از این جاده زیبای جنگلی بهره مند می‌شوند.

سیل شامگاه ۱۳ آبان ماه امسال خسارت های جبران ناپذیری به بخش های مختلف به ویژه راه های ارتباطی، تاسیسات عمومی شهری، بناهای مسکونی و رودخانه ها شهرستان های عباس آباد و چالوس و چندین شهر دیگر مازندران وارد و مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران برآورد خسارت آن را بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

در این پیوند، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای عباس آباد با تاکید بر ضرروت رفع مشکلات جاده جنگلی یادشده گفت : قسمتی از این جاده و پل "جهلوا " به روی رودخانه بالادست منطقه "عینکت " محدوده مرزی میان عباس آباد و کلاردشت دچار رانش و تخریب شده و وقوع هر گونه حادثه محتمل است.

مرتضی باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در بازدیدی که مسوولان به ویژه مدیرکل مدیریت بحران استانداری و کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از نقطه رانشی این جاده داشتند متاسفانه حدود ۸۰ متر از طول مسیر زیر جاده به ارتفاع ۱۵ متر دچار آب شستگی شده و ضمن آنکه گوشواره های خروجی پل هم شکسته و فرو ریخته است.

وی اظهار کرد : سیل متاسفانه حدود ۴۰۰ میلیارد ریال به این نقطه خسارت وارد کرد به گونه ای که نیمی از عرض گذر محور در این نقطه دچار رانش شده است و اگرچه علایم هشدار برای عابران و خودروها نصب شده اما شب ها به علت نبود روشنایی معابر و تاریکی هوا احتمال سقوط و واژگونی خودروها بسیار زیاد است.

این مسوول با اظهار نگرانی مبنی بر آنکه در بارندگی های آینده احتمال تخریب و بروز خسارت در این نقطه افزایش می یابد، تاکید کرد : مسوولان امر باید در اختصاص اعتبارات جبران خسارت سیل، مرمت و بازسازی این نقطه رانشی و پل خسارت دیده را اولویت دستور کار قرار دهند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان عباس آباد ابراز امیدواری کرد با اختصاص اعتبار مدنظر بتوان پل تخریبی در منطقه یاد شده را به طول ۱۰۰ متر و ارتفاع ۱۵ متر تعریض کرد.

باقری از شناسایی پنج نقطه رانشی دیگر در طول مسیر این محور خبر داد و گفت : ۲ مورد آن در منطقه عینکت، یک مورد تیاس و کلکته رود و آخرین نقطه هم در "شهرستان" است که برای رفع این نقاط رانشی حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

جاده جنگلی عباس آباد-کلاردشت یکی از شگفت انگیزترین محورهای گردشگری ایران به گفته مسافران از جمله با کمبود امکانات رفاهی و خدماتی نظیرسیستم روشنایی، علائم رانندگی، گاردریل، پایگاه امدادو نجات و مشکلاتی چون سقوط سنگ و پراکندگی زباله مواجه است که بایدبرای رفع آنها تدابیری ویژه ای اتخاذ شود.

این محور جنگلی حدود ۳۵ کیلومتری حلقه اتصال استان های البرز، تهران به مناطق جنگلی، جلگه ای، ساحلی غرب مازندران و استان گیلان است، این مسیر به علت گذر از میان جنگل های انبوه و سرسبز البرز مرکزی منطقه هیرکانی مملو از رویشگاه گونه های ارزشمندی مانند در ختان سربه فلک کشیده راش، توسکا و شمشاد است و هر گردشگر داخلی و خارجی با عبور از آن و دیدن مناظر زیبا و آب و هوای خنک و مطبوع و با طراوات آن زیباترین خاطره زندگی در دفترچه خاطرات سفر او نقش می بندد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.