| کد خبر: 257187 |

ایست! در جاده سنگ می بارد؛ وجود ۱۰ منطقه پرخطر در کندوان

جاده کندوان در روزهای اخیر براثر سقوط و ریزش سنگ سه فوتی داشت و به بیش از ۲۰ خودرو خسارت وارد شد؛ تعلل در ایمن سازی این محور پرتردد خانواده های زیادی را داغدار و سیاهپوش می کند.

تین نیوز

جاده کندوان در روزهای اخیر براثر سقوط و ریزش سنگ سه فوتی داشت و به بیش از ۲۰ خودرو خسارت وارد شد؛ تعلل در ایمن سازی این محور پرتردد خانواده های زیادی را داغدار و سیاهپوش می کند.

خنده های کودک دوساله سکوت کوهستان را شکست و ریزش سنگ و آوار قلب رهگذاران کندوان که شاهد مرگ تلخ مادر و فرزند در این محور بودند را به درد آورده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، جاده پر پیچ و خم کندوان هماره حادثه خیز است، گاه در آن آن سنگ می بارد و گاه سیل. جاده های کوهستانی مازندران از کندوان گرفته تا هراز و سوادکوه همواره آبستن حوادثی است که در آن جان های شیرین زیادی قبض می شود و خانواده های بسیاری در سوگ عزیزان می نشینند.

بهار ماتم زا در کندوان

جاده کندوان در روزهای اخیر براثر سقوط و ریزش سنگ سه فوتی داشت و به بیش از ۲۰ خودرو خسارت زد و شمار قابل توجهی نیز مصدوم برجا گذاشته است. در آخرین حادثه هولناک آن، ریزش سنگ بر روی یک خودرو، مادر ۳۶ ساله و دختر دو ساله را به کام مرگ کشاند و پدر و کودک ۱۰ ساله خانواده را روانه بیمارستان کرده است.

گذر از این جاده کوهستانی و پر پیچ و خم برای بسیاری از خانواده ها به خاطره تلخ و فراموش نشدنی تبدیل شده است. با آنکه چهار روزی جاده کندوان در تعطیلات نوروزی برای لق گیری سنگ های معلق بسته بود اما این طرح نتیجه بخش نبوده است و ریزش سنگ های معلق طی روزهای گذشته حکایت از آن دارد که باید به این محور پرتردد و ملی توجه ملی صورت گیرد.

ریزش سنگ محور کندوان

محدوده کمر زرد از حادثه ترین نقاط کندوان است

مهدی صفایی رئیس اداره راهداری چالوس با بیان اینکه منطقه هریجان و محدوده کمر زرد از پرحادثه ترین محدوده های محور کندوان به شمار می رود، گفت: طی ۲۰ سالی که در راهداری مشغول فعالیت هستم این محدوده همواره حادثه خیز بوده است.

وی با ابراز تأسف و تسلیت به مناسبت فوت سه همشهری و هم وطن در روزهای گذشته بر اثر سقوط سنگ در محدوده کمرزرد هریجان گفت: شرایط این منطقه به گونه ای است که رهگذران و رانندگان متوجه سقوط و ریزش سنگ نمی شوند و ناگهان با اصابت سنگ با خودرو مواجه هستند.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی برای لق گیری سنگ های معلق در محور کندوان شامل سیاه بیشه و دیگر مناطق مصوباتی داشتیم، گفت: سایر مناطق به جز منطقه هریجان عملیات لق گیری و ایمن سازی صورت گرفته است.

صفایی با عنوان اینکه برای ایمن سازی منطقه هریجان اجرای گالری و فنس سوئیسی در دستور کار قرار دارد، گفت قرار است این طرح بدون ترک تشریفات به پیمانکار واگذار شود و به زودی پیمانکاران مشخص و فعال می شود.

صفایی ادامه داد با ایمن سازی این محدوده می توان گفت که محور کندوان تا حدودی ایمن شده است و امیدواریم دیگر شاهد حوادث تلخ و غم افزا در این محور نباشیم.

روزانه بیش از ۵۰ هزار دستگاه خودرو در محور پرتردد کندوان گذر می کنند و همواره جان این مسافران و رهگذران در خطر است. سقوط سنگ، ریزش کوه، سیلاب و آبگرفتگی و ترافیک و راه بندان از جمله حوادثی است که مسافران و رهگذران همواره در محور کندوان آن را تجربه کردند و به تأکید مسئولان و کارشناسان برای ایمن سازی این جاده ملی و پرتردد نیازمند توجه و بودجه ملی است.

کندوان برای ایمن سازی نیازمند بودجه ملی است

سرگرد محمد احمدی فرمانده پلیس راه کندوان با بیان اینکه همواره شاهد بروز حوادثی در این محور پرتردد هستیم، اظهار داشت: این محور برای ایمن سازی نیازمند بودجه و حمایت ملی است.

وی با اشاره به اینکه تعطیلات گذشته شاهد ریزش سنگ در محور بودیم، گفت: متأسفانه به خودروهای زیادی در این حادثه خسارت وارد شد و شماری نیز مصدوم شده است.

به گفته سرگرد احمدی محور ملی کندوان به دلیل شرایط خاصی که دارد باید در سطح برنامه های ملی برای ایمن سازی قرار گیرد و امیدواریم متولیان امر در این حوزه توجه ویژه ای داشته باشند.

نیمه کاره بودن آزادراه تهران -شمال بار ترافیکی محور کندوان را تشدید کرده است، به گونه ای که در پایان هفته و تعطیلات گذر از این مسیر ۱۲۰ کیلومتری شش تا هشت ساعت به درازا می کشد و ترافیک و راه بندان خطر بروز حادثه را در این محور افزایش می دهد.

شناسایی ۱۰ نقطه حادثه خیز در کندوان

فرماندار چالوس نیز با ابراز تأسف از اینکه طی روزهای اخیر دو نفر در منطقه کمر زرد منطقه هریجان جاده کندوان جان باختند، اظهار داشت: در این حادثه شاهد مرگ یک مادر و کودک بودیم.

سیدعلی قاسمی با بیان اینکه ۲۰ فروردین امسال نامه ای به وزارت راه و شهرسازی زده شد مبنی بر اینکه ۱۰ نقطه حادثه خیز در محور کندوان شناسایی شده و نیازمند ایمن سازی است، افزود: در این نامه و درخواست برای تأمین اعتبار و بهسازی منطقه درخواست کرده بودیم.

وی اظهار داشت: به رغم پیگیری هایی از سوی شهرستان و استان صورت گرفته متأسفانه در عمل نتیجه نگرفتیم، هرچند شهرستان نسبت به عملیات لق گیری در چند نقطه اقدام کرده است اما این لق گیری ها پاسخگویی مطالبات نیست.

وی گفت: در جاده کندوان نیازمند دیواره سازی و اجرای گالری و فنس کشی سوئیسی هستیم و طبق این درخواست باید وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت بحران کشور برای این جاده ملی و حادثه خیز تدبیری اندیشه کند.

کندوان هراز گاهی قربانی می گیرد و تعلل در ایمن سازی این محور پرتردد خانواده های زیادی را داغدار و سیاهپوش می کند و لازم است مسئولان ملی با تأمین اعتبار برای تحقق مطالبات مردم مازندران و ایران جامعه عمل پوشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.