| کد خبر: 148202 |

کاهش 9 درصدی تصادفات منجر به مرگ تابستانی در مازندران

فرمانده پلیس راه مازندران گفت که تابستان امسال آمار تصادفات منجر به مرگ در محورهای این استان نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش یافت .

تین نیوز

فرمانده پلیس راه مازندران گفت که تابستان امسال آمار تصادفات منجر به مرگ در محورهای این استان نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش یافت .

علیرضا قدمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، آمار تصادفات منجر به مرگ در تابستان امسال را 124 فقره اعلام کرد.

تابستان پارسال 145 فقره تصادف منجر به مرگ در جاده های مازندران رخ داده بود.

وی علت کاهش این تصادفات را تعریض محورهای مختلف ، بهره برداری از طرح های جدید راهسازی ، رعایت مقررات رانندگی ، افزایش کیفیت خودروها و نظارت مستمر پلیس با نصب دوربین و حضور ماموران راه در محورها اعلام کرد.

مازندران سه محور اصلی منتهی به پایتخت کشور دارد که بیشترین تردد گردشگری کشور را بویژه در فصل تابستان به خود اختصاص می دهند.

هراز ، سوادکوه و کندوان سه محور اصلی هستند که در دولت تدبیر و امید با اجرای طرح های مختلف از جمله تعریض و ساخت و بهره برداری از تونل بویژه در اواخر سال گذشته ، بهینه سازی شدند .

قدمی آمار تلفات تصادفات تابستانی را ارائه نکرد ولی بر اساس گزارش پزشکی قانونی ، تابستان پارسال 203 نفر بر اثر تصادف رانندگی در مازندران جان باخته بودند که بیش از 75 درصد آن در جاده های برون شهری بود.

افزایش 10 درصدی تردد خودروئی

فرمانده پلیس راه مازندران همچنین گفت که کاهش تصادفات منجر به مرگ در محورهای استان در حالی ثبت شد که آمار تردد خودروئی در آنها تابستان امسال بیش از 10 درصد افزایش یافت .

وی بیشترین تصادفات منجر به مرگ ثبت شده در این مدت را مربوط به جاده های حوزه های مرکز و شرق استان در محدوده شهرستان های ساری ، بابل ، بابلسر و بهشهر اعلام کرد و افزود : کمترین آمار تصادفات هم مربوط به محور کناره بود .

محور کناره به جاده ساحلی مازندران گفته می شود که شهرهای ساحلی را به یکدیگر و به محورهای اصلی وصل می کند.

قدمی ، خواب آلودگی ، سرعت و سبقت غیر مجار را به عنوان اصلی ترین عامل تصادفان منجر به مرگ در محور های استان نام برد و گفت که بسیاری از خودروهای تصادف کرده هم متعلق به مسافرانی بود که به خاطر رانندگی در حالت خستگی دچار تصادف شدند.

کاهش 35 درصدی تصادفات در هفته پایانی تابستان

رئیس پلیس مازندران از کاهش 35 درصدی تصادفات منجر به فوت در هفته پایانی تابستان در این استان خبر داد و گفت که در آخرین هفته تعطیلات تابستانی 13 فقره تصادف منجر به فوت در محورهای استان اتفاق افتاد.

کاهش تصادفات منجر به مرگ تابستانی در جاده های مازندران در حالی ثبت شد که در سه ماهه اول امسال 10 درصد به تلفات رانندگی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل اضافه شده بود.

بر اساس آمار پزشکی قانونی ، در سه ماهه نخست سال جاری 159 نفر در جاده های استان مازندران بر اثر تصادف جان باختند و سه هزار و 775 نفر هم زخمی شدند.

مازندران بیش از 10 هزار 700 کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد که 370 کیلومتر آن محور کوهستانی و سخت گذر است .

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.