| کد خبر: 258703 |

افتتاح پروژه چهارخطه خرم‌آباد - کوهدشت به پاییز موکول شد

با وجود وقوع تصادفات ناگوار در جاده خرم آباد - کوهدشت، همچنان عملیات چهارخطه شدن این مسیر به اتمام نرسیده و حالا مسئولان خبر از افتتاح این پروژه تا پایان پاییز امسال می دهند.

تین نیوز

 با وجود وقوع تصادفات ناگوار در جاده خرم آباد - کوهدشت، همچنان عملیات چهارخطه شدن این مسیر به اتمام نرسیده و حالا مسئولان خبر از افتتاح این پروژه تا پایان پاییز امسال می دهند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، عملیات اجرایی پروژه چهارخطه خرم آباد - کوهدشت با تخمین اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در سال ۸۳ آغاز و قرار شد سال ۹۰ تمام شود، سال ۹۰ هم تمام شد و باگذشت حدود ۱۱ سال از وعده مسئولان برای افتتاح، جاده همچنان روی دست خود مانده تا همچنان قربانیان خود را تحویل دهد.

جاده کوهدشت - خرم آباد تنها راه ارتباط نزدیکی است که کوهدشت را به مرکز استان می رساند؛ اما این راه، هنوز هم همچون سال های گذشته به رهگذران خود امان نمی دهد و از قربانی کردن آن ها در کمرهای باریک خود کوتاه نیامده است.

مردم این دو شهر چشم به راه تلاش بیشتر مسئولان مربوطه اند شاید با تسریع عملیات چهارخطه کردنش، روند مرگ ومیر و وقوع تصادفات در این محور کاهش پیدا کند.

پیشرفت ۹۶ درصدی پروژه

محمدمرادی فرماندار کوهدشت در سخنانی با تأکید بر اینکه محور توسعه، پیشرفت و آبادانی در هر منطقه محسوب می شود، اظهار داشت: شهرستان کوهدشت به خاطر موقعیت جغرافیایی در لرستان و همچنین همسایگی با استان های کرمانشاه و ایلام و قرارگرفتن در مسیر اربعین و کریدور خوزستان به غرب که محورهای حیاتی به حساب می آیند باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در کریدور «بابازید» به «پل سیمره» همواره شاهد ترافیک بالای وسایل نقلیه هستیم، عنوان کرد: این جاده، محور تردد وسایل نقلیه سنگین مواد پتروشیمی، مواد اولیه کارخانه ها و… است.

فرماندار کوهدشت در ادامه با اشاره به پروژه چهارخطه خرم آباد - کوهدشت - «زرانوگه» - «پل سیمره»، بیان داشت: در حال حاضر چهارخطه خرم آباد - کوهدشت تقریباً ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

۴۵ میلیارد به پروژه تزریق شد

وی با بیان اینکه ورودی این چهارخطه از سمت خرم آباد در حال انجام است، گفت: همچنین ورودی این پروژه در شهر کوهدشت که حدود پنج کیلومتر است به عنوان واریانت «چنار» مانده و جز مصوبات سفر اول رئیس جمهور به لرستان است.

فرماندار کوهدشت، تصریح کرد: برای این پروژه حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مرادی با تأکید بر اینکه باتوجه به تورم و تخصیص دیرهنگام اعتبار به این پروژه ها، هزینه های آنها بالاتر می رود، افزود: بعد از سفر رئیس جمهور به لرستان، ۴۵ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا کرد، پروژه الان فعال است، ابنیه اصلی آن در حال ساخت است، خاک برداری های عمده انجام شده، قسمت عمده ای از زیرساخت آن نیز آماده شده است.

وعده پایان پاییز برای افتتاح چهارخطه

وی، بیان داشت: پیش بینی ما این است که تا اواخر پاییز امسال و آذرماه ماه این چهارخطه به بهره برداری برسد.

فرماندار کوهدشت با بیان اینکه معاونین وزارت راه و شهرسازی از این پروژه چهارخطه بازدیدهای زیادی داشته اند، گفت: تخصیص اعتبار خوبی برای این پروژه نیز داشته ایم.

مرادی، تصریح کرد: باتوجه به حرکت و پیشرفت پروژه، باید این پروژه تا پایان پاییز امسال به بهره برداری برسد و چهارخطه خرم آباد - کوهدشت تکمیل می شود.

 

وعده پارسال عملی نشد

این سخنان در حالی مطرح می شود که پیش ازاین و در آذرماه سال گذشته «احمدرضا دالوند» معاون عمرانی استانداری لرستان وعده پایان سال ۱۴۰۱ را برای تکمیل این پروژه داده و گفته بود: این پروژه نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی، عنوان کرد: بااین وجود در برخی از بخش های این پروژه، مشکلاتی وجود دارد، یکی از آنها قسمت خروجی خرم آباد به سمت کوهدشت است که بر اساس قول پیمانکار، این قطعه تا پایان ماه جاری رفع خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری لرستان، ادامه داد: تا کنون برای اجرای پروژه چهارخطه خرم آباد - کوهدشت، ۳۵۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

دالوند، افزود: بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا این پروژه تکمیل شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این پروژه در بین مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان قرار گرفته است، بیان داشت: در این راستا اعتبارات خوبی به پروژه تزریق شده و امیدواریم تا قبل از پایان امسال این پروژه به مرحله افتتاح برسد.

بنابراین گزارش، وقوع تصادفات ناگوار در جاده های لرستان به دلیل عدم چهارخطه شدن و تعریض آنها، موضوعی است که بارها از سوی مردم و رسانه ها مورد انتقاد قرار گرفته است و می طلبد که تکمیل این طرح های راه سازی موردتوجه جدی مسئولان قرار بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.