| کد خبر: 264807 |

روزانه ۸۸۶ هزار و ۷۰۳ تردد خودرو در راه‌ های قزوین ثبت می‌ شود

رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: روزانه به طور میانگین ۸۸۶ هزار و ۷۰۳ تردد وسایل نقلیه در راه های این استان ثبت می شود.

تین نیوز

رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: روزانه به طور میانگین ۸۸۶ هزار و ۷۰۳ تردد وسایل نقلیه در راه های این استان ثبت می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امیرحسین پورهاشمی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۸۸۶ هزار و ۷۰۳ تردد وسایل نقلیه در راه های این استان ثبت می شود، گفت: این تعداد تردد از طریق ۶۵ سامانه ترددشمار نصب شده در طول راههای استان به دست می آید. 

وی با بیان اینکه تمام اطلاعات مربوط به تردد، سرعت و تخلفات وسایل نقلیه از طریق سامانه های هوشمند جادهای استعلام میشوند، اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر ۶۵ دستگاه تردد شمار و ۲۹ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۴۴ سامانه دوربین ثبت تخلفات نیز به منظور رصد و کنترل سرعت لحظه ای وسایل نقلیه در طول راهها نصب هستند. 

پورهاشمی همچنین از نصب ۲۴۶ دستگاه ردیاب در جهت مدیریت بهینه استفاده از ماشین آلات راهداری خبر داد و گفت: این ردیاب ها با پایش مسیر حرکت و مسافت طی شده ناوگان راهداری در بازه های زمانی مشخص، امکان تنظیم نسخه های کاربردی برای کنترل ترافیک و ایمنی تردد جاده ای را با توجه یه وضعیت موجود امکان پذیر می سازند. 

رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و قل جاده ای استان قزوین افزود: شبکه بیسیم اداره کل نیز به تعداد ۱۸۱ دستگاه در تمام ادارات تابعه و اکثر راهدارخانه های حوزه استحفاظی فعال است و همکاران می توانند گزارشات و اتفاقات رخ داده در حوزه استحفاظی خود را در سریع ترین زمان ممکن به مرکز پیام اداره کل ارسال کنند. 

این مسئول، به فعالیت ۲ دستگاه سامانه توزین بار در حین حرکت (WIM) نیز به عنوان یکی دیگر از تجهیزات هوشمند این اداره کل عنوان کرد و افزود: این دستگاه به منظور نظارت و کنترل بیشتر بر روی بار حمل شده توسط ناوگان حمل و نقل فعالیت می کند و مهم ترین شاخصه آن کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آن ها است. 

پورهاشمی، کاهش اتلاف زمان، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی برای پیشگیری از تردد ناوگان سنگین حامل بار اضافی را از جمله مزایای این سامانه عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.