| کد خبر: 270839 |

افزایش حمل‌ ونقل پاک در وین با تاسیس کارخانه هیدروژن سبز

وین میزبان نخستین کارخانه هیدروژن سبز خود است که قادر خواهد بود روزانه ۶۰ اتوبوس شهری را برق رسانی کند.

تین نیوز

وین میزبان نخستین کارخانه هیدروژن سبز خود است که قادر خواهد بود روزانه ۶۰ اتوبوس شهری را برق رسانی کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، اولین کارخانه هیدروژن سبز در وین احداث شده و به این ترتیب پایتخت اتریش را به مکانی تبدیل کرده است که در آن هیدروژن سبز، منبع انرژی آینده، می تواند به طور همزمان تولید، ذخیره و استفاده شود.

ظرفیت نیروگاه جدید روزانه ۱۳۰۰ کیلوگرم هیدروژن سبز است. بنابراین مقدار تولید روزانه می تواند سوخت ۶۰ اتوبوس یا کامیون را تهیه کند. این شهر مستقیماً در کنار کارخانه تولید H2 نیز در حال راه اندازی یک ایستگاه سوخت H2 دیگر برای اتوبوس ها و کامیون ها است.

سنگ بنای اقتصاد هیدروژنی منطقه ای

نیروگاه جدید هیدروژن تنها یک گام در نقشه راه کلی وین برای ایجاد اقتصاد هیدروژن سبز در شرق اتریش است. هیدروژن سبز سوخت آینده خواهد بود و اولین خط اتوبوسرانی کشور که به طور کامل روی آن حرکت می کند، خط 39A در پایتخت خواهد بود. اتوبوس های این کشور از سال آینده از اتوبوس های هیدروژنی تشکیل خواهند شد.

به دلیل وجود شیب ها، فواصل توقف کوتاه و حجم بالای مسافر، این یکی از پر تقاضاترین خطوط در شهر است و به همین دلیل اتوبوس های هیدروژنی برای این مسیر مناسب هستند. با این حال، جدا از حوزه حمل ونقل عمومی، هیدروژن سبز کاربردهای دیگری نیز در زندگی دارد. بعضی از شرکت های لجستیک خصوصی در حال حاضر در ایستگاه های بنزین، هیدروژن سبز دریافت می کنند.

علاوه بر این، وین به عنوان بخشی از آزمایش عملیاتی، هیدروژن را به گاز طبیعی در نیروگاه Donaustadt اضافه کرده است. این اقدام اولین آزمایش در نوع خود در جهان در نیروگاهی با این اندازه است. پتانسیل این حوزه از کاربرد بسیار زیاد است: تنها با افزودن ۱۵ درصد هیدروژن، می توان سالانه ۳۳ هزار تن CO2 ذخیره کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.