| کد خبر: 271043 |

شرکت راه آهن کشش سیستم خنک کاری دیزل لکوموتیوها را برقی کرد

در این لکوموتیوها از یک سیستم خنک کننده استفاده شده تا قطعات در محدوده دمایی مناسب عملکرد خود را به درستی انجام دهند.

تین نیوز

استفاده از فناوری های نوین و نوآوری ها همیشه مورد توجه بوده تا با استفاده از آن ها همزمان با افزایش بهره وری و دقت و سرعت، کاهش استهلاک و آسیب های فنی رخ دهد که در همین زمینه شرکت راه آهن کشش نیز اقدام به اجرای روشی نوین کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، عملکرد موتور دیزل باعث تولید حرارت خیلی زیادی شده که به گرم شدن قطعات و تجهیزات موتور  منجر می شود. به همین علت در لکوموتیو از یک سیستم خنک کننده استفاده شده است تا قطعات در محدوده دمایی مناسب عملکرد خود را به درستی انجام دهند.

سیستم خنک کننده وظایفی را مانند خنک کردن قطعاتی که به صورت مستقیم در تماس با گاز شعله ور هستند، خنک کردن روغن روان کننده موتور دیزل و خنک کردن هوای سوپر شارژ شده موتور دیزل بر عهده دارد اخلال در سیستم خنک سازی می تواند مشکلات زیادی برای لکوموتیو ایجاد کند و آن را از سرویس خارج کند.

جوش آوردن آب خنک کننده در لکوموتیو خصوصاً در فصول گرم سال علت بخش زیادی از آمار سرد شدن و خروج از سرویس لکوموتیوها ست.چرخش فن ها در سیستم خنک کاری یا به صورت برقی است یا با استفاده از سیستم هیدرواستاتیک انجام می شود.

در لکوموتیوهایی که از سیستم هیدرواستاتیک برای چرخاندن دو فن خنک کننده استفاده می کنند، بخش بزرگی از ناکارآمدی سیستم خنک کننده مربوط به اخلال در همین بخش هیدرواستاتیک است (بیش از ۴۰% آمار جوش آوردن).

خرابی سیستم هیدرواستاتیک علاوه بر سیستم خنک کننده روی سایر تجهیزات نیز اثر منفی دارد.

 جایگزینی سیستم هیدرواستاتیک با موتور الکتریکی برای چرخاندن فن خنک کننده می تواند این خرابی ها را کاهش دهد.

در سیستم برقی به جای استفاده از هیدروموتور برای چرخاندن فن از یک موتور الکتریکی سه فاز استفاده می شود.

با استفاده از سیستم برقی معضلات اشاره شده از جمله خرابی هیدروموتور، هیدروپمپ و آموت ولو و مشکلات مربوط به نشتی روغن برطرف می شود

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عباس قربانعلی بیک 0 0

    با سلام
    ضمن تشکر از انتشار گزارش این اقدام اصلاحی که یک قدم بسیار مهم و ارزشمند در نگهداری لکوموتیو و سایر تجهیزات است امیدوارم سایر شرکتها نیز در ناوگان ریلی خود درپی یافتن نقاط ضعف و اصلاح آنها باشند.
    این موضوع بویژه در شرکتهای مالک ناوگان اروپایی و آمریکایی بسیار مهم و حیاتی است، متاسفانه بسیاری از افراد بر این باورند که شرکتهای بزرگ مانند آلستوم و زیمنس و ... اشتباه نمی‌کنند و با همین باور غلط هیچگاه به ریشه‌یابی دقیق مشکلات نپرداختند
    باور به احتمال اشتباه شرکتهای بزرگ حتی شرکت GE در سال 1371 بود که به اصلاحات لکوموتیو U30C و تغییر به لکوموتیو C30-7 گردید