| کد خبر: 265899 |

توسعه خطوط مترو جهت دسترسی آسان به شهرک های صنعتی در اولویت است

یکی از مشکلاتی که در شهر شیراز با آن مواجه هستیم، دسترسی به شهرک های صنعتی و قطب اشتغال به جهت تردد آسان است که در این خصوص باید توسعه مترو در دسترسی به مسیر شهرک های صنعتی در اولویت باشد.

تین نیوز

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلاتی که در شهر شیراز با آن مواجه هستیم، دسترسی به شهرک های صنعتی و قطب اشتغال به جهت تردد آسان است که در این خصوص باید توسعه مترو در دسترسی به مسیر شهرک های صنعتی در اولویت باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، جعفر قادری در گفت وگو با تعدادی از نمایندگان و بهره برداران ناوگان حمل ونقل عمومی که به مناسبت هفته حمل ونقل عمومی با حضور شهردار شیراز برگزار شد، اظهار کرد: در کلان شهر شیراز اقدامات و کارهای بسیار بزرگی در حال انجام است و این موضوع که کلان شهر شیراز به عنوان شهر سرآمد در حوزه حمل ونقل عمومی معرفی شده است، بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه شهر شیراز همواره در حوزه های مختلف پیش قدم بوده است، افزود: کلان شهر شیراز از اولین شهرهایی بود که در واگذاری ناوگان اتوبوسرانی پیش قدم بود و امروز می تواند از مشارکت مردم در حوزه حمل ونقل بهره بگیرد.

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان خاطرنشان کرد: در خصوص مترو و تأمین واگن، طی جلسات برگزار شده با رئیس مجلس شورای اسلامی این موضوع در دستور کار است که علاوه بر تأمین واگن مترو برای کلان شهر تهران، نگاه به سایر کلان شهرهای کشور ویژه تر و این موضوع در دستور کار باشد.

قادری ادامه داد: برای رفع معضل آلودگی هوا، بهترین اقدام آن است که حوزه حمل ونقل عمومی مورد حمایت قرار بگیرد تا دولت و شهرداری و بخش های غیر دولتی در کنار یکدیگر قرار گرفته و بتوان این مشکل را رفع کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تلاش ما بر این بود تا محدودیت منابع رفع شود، اضافه کرد: شهرداری و مردم سهم خود را برای ناوگان عمومی به صورت منظم پرداخت می کنند و دولت است که باید سهم خود را به شکل منظم پرداخت کند تا بهره بردار حوزه حمل و نقل با مشکل مواجه نشود.

نماینده مردم شریف شهرستان های شیراز و زرقان تصریح کرد: یک طرح در کمیسیون عمران مطرح است که بر اساس آن مشکل مدیریت حمل ونقل روستاهای هر بخش به شهرداری هر بخش واگذار شود تا مشکل دوگانگی مدیریت این حوزه رفع شود.

به گفته قادری؛ یکی از مشکلاتی که هم اکنون در شهر شیراز با آن مواجه هستیم عدم دسترسی به شهرک های صنعتی و قطب اشتغال به جهت تردد و دسترسی به مسیر این مراکز است که در این خصوص باید توسعه خطوط مترو در دسترسی به شهرک های صنعتی در دستور کار و در اولویت باشد.

تولید خودرو برقی به جهت کاهش آلودگی هوا دیگر موضوع مورد اشاره نماینده مردم شریف شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بود و وی تصریح کرد: در این خصوص باید با شرکت هایی که آمادگی تولید این خودرو را دارند اقدام به انعقاد قرار داد کرد.

قادری با بیان اینکه شهر شیراز در حوزه حمل ونقل پیش قدم تر از سایر کلان شهرهای کشور بوده است، اظهار امیدواری کرد: کلان شهر شیراز باید بتواند در حوزه تولید خودرو و اتوبوس برقی نیز پیش قدم باشد.

وی همچنین به دهکده لجستیک اشاره و تصریح کرد: ضرورت دارد تا پیگیری لازم برای این موضوع در دستور کار باشد تا بتوان هر چه سریع تر مجوزهای آن را نهایی کرد.

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان با اشاره به اینکه مسیر ریلی خط شیراز به بوشهر در حال نهایی شدن است، افزود: با تأمین منابع طی چهار سال آینده این خط به سر انجام می رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.