| کد خبر: 264364 |

آغاز عملیات اجرایی بخشی از باند دوم محور فیروز آباد-جم

معاون ساخت وتوسعه راه ها خبر داد: صبح امروز عملیات اجرایی احداث باند دوم محور فیروز آباد-جم به طول 34 کیلومتر با هدف تسهیل در ترانزیت کالاو مسافر در جنوب کشور، افزایش ایمنی و تکمیل شبکه بزرگراهی در جنوب کشور آغاز شد.

تین نیوز

معاون ساخت وتوسعه راه ها خبر داد: صبح امروز عملیات اجرایی احداث باند دوم محور فیروز آباد-جم به طول 34 کیلومتر با هدف تسهیل در ترانزیت کالاو مسافر در جنوب کشور، افزایش ایمنی و تکمیل شبکه بزرگراهی در جنوب کشور آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمدرضا کدخدا زاده از آغاز عملیات اجرایی 34 کیلومتر از باند دوم محور فیروز آباد-جم در استان فارس خبر داد و گفت: احداث باند دوم این محور به عنوان یکی از استراتژیک ترین راه های جنوب کشور در دستور کار قرار گرفته است و تکمیل شدن آن نقش مهمی در شبکه بزرگراهی جنوب به ویژه استان های فارس و بوشهر دارد.

وی طول محور را 168 کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: 39 کیلومتر از این محور در قطعات 1 و 4 در حال حاضر زیر عبور قرار دارد و امروز نیز عملیات اجرایی قطعه 2 آغاز شد و قطعه 3 به طول 96 کیلومتر نیز در دست مطالعه است تا در آینده نزدیک برای انتخاب پیمانکار آن اقدام شود.

کدخدا زاده توسعه محورهای مواصلاتی در جنوب کشور را موجب بهره مندی از مزایای بنادر جنوبی، میادین گازی و نفتی منطقه دانست و اظهار داشت: کاهش میزان مصرف سوخت، ارتقا ایمنی، کاهش حوادث جاده ای، رونق اقتصادی در منطقه، کاهش طول و زمان سفر، افزایش سرعت طرح و... از دیگر مزایای ارتقاء محورهای موجود از جمله این مسیر است.

معاون ساخت وتوسعه راه ها در خصوص احجام عملیات اجرایی این باند دوم محور فیروز آباد-جم توضیح داد و اعلام کرد: 1/53 میلیون متر مکعب خاکبرداری، 340 هزار متر مکعب خاکریزی، 160 هزار متر مکعب زیر اساس و اساس، 81 هزار متر مکعب بتن ریزی، 152 هزار تن آسفالت احجام اجرایی این پروژه است که در آن یک دستگاه تونل به طول 485 متر و یک دستگاه پل خاص به طول 80 متر و 2 دستگاه تقاطع غیر همسطح نیز در طول مسیر اجرایی می شود.

وی مبلغ قرارداد این پروژه را بیش از 12 هزار میلیارد ریال و مدت زمان اجرا را 48 ماه اعلام کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.