| کد خبر: 149846 |

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد:

سند برجام مکانیزمی برای محکومیت نقض‌کنندگان برجام ندارد

جمالی نوبندگانی تاکید دارد که در مواجه با خروج هر یک از کشورهای 1+5 از برجام دست ایران در کانال اقدامات حقوقی باز نیست.

تین نیوز

جمالی نوبندگانی تاکید دارد که در مواجه با خروج هر یک از کشورهای 1+5 از برجام دست ایران در کانال اقدامات حقوقی باز نیست.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته توافقنامه برجام در مواجه با خروج هر یک از کشورهای 1+5 از این توافقنامه، گفت: باید اذعان کرد در چنین شرایطی از نظر حقوق بین الملل دست کشورمان برای مواجه و مقابله باز نیست.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: راه حل هایی که برای شکایت در صورت خروج هر یک از کشورهای 1+5 از این توافقنامه در نظر گرفته شده از مسیر شورای امنیت سازمان ملل متحد می گذرد که موثرترین عضو آن ایالات متحده آمریکا است لذا خیلی نمی توان انتظار داشت مکانیزم شکایت و حل اختلاف پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد در صورت خروج هر یک از کشورهای 1+5 از برجام، ایران نیز صرفا می تواند به وضعیت قبل از تحقق توافقنامه مذکور بازگردد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن اشاره به اینکه تشکیل کمیسیون مشترک نظارت بر برجام یا ارجاع به شورای امنیت سازمان ملل، ساز و کار حل و فصل اختلاف در نظر گرفته شده است، ادامه داد: البته باید یادآور شد که اعضای این کمیسیون نیز عضو شورای امنیت سازمان ملل هستند لذا اگر امور به درستی پیش نرود، تنبیه هم خواهیم شد.

جمالی نوبندگانی افزود: طبق سخنان صریح وزیر امورخارجه کشورمان در صورتی که آمریکایی ها از برجام خارج شود، ایران نیز ادامه دهنده برجام نخواهد بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مکانیزم درنظر گرفته شده در برجام برای مواجه با کشور نقض کننده توافقنامه،خیلی امیدوار کنده نیست تا بتوانیم طرف مقابل را محکوم کنیم.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.