| کد خبر: 132127 |

نوسازی بافت‌های فرسوده زمینه‌ساز احیای سرمایه‌های ملی و اجتماعی

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ورود بخش‌خصوصی و مهندسی به نوسازی بافت‌های فرسوده، گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده آسیب‌پذیری شهرها را کاهش می‌دهد.

 

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، فرج‌الله رجبی در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده کشور، گفت: بافت‌‌های فرسوده در درون محدوده‌های شهری و نقاط پر اهمیت قرار دارند اما علی‌رغم ضعف‌هایی که در این بافت‌ها وجود دارد، سرمایه ملی تلقی می‌شوند؛ بنابراین برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی آنها ضروری است.

 

بافت های فرسوده جزء ظرفیت های ملی کشور محسوب می‌شوند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه ها و ظرفیت های ملی در هر حال باید حفظ شود، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی‌هایی برای نوسازی در دستور کار قرار داده، در قانون برنامه ششم توسعه هم مواردی به این موضوع اختصاص پیدا کرده است به نوعی که تکالیفی را برای دولت مقرر ساخته است.

 

وی ادامه داد: نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند مدیریت غیردولتی است، به نحوی که سرمایه‌های غیردولتی ، خصوصی و مهندسی نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده ورود داشته باشند تا کار اساسی در مسیر توسعه مسکن نیز انجام شود.

 

کاهش آسیب پذیری شهرها با نوسازی بافت های فرسوده

رجبی با تاکید بر نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده، گفت: مشکلات تامین مسکن برای اقشار کم‌درآمد نیز با نوسازی و بهسازی مرتفع خواهد شد، همچنین ظرفیت‌های مهندسی کشور کاربردی می‌شود، در حقیقت با نوسازی بافت‌های فرسوده آسیب‌پذیری شهرها کاهش پیدا خواهد کرد.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده از سرمایه‌گذاری سنگین در حوزه مسکن نیز جلوگیری خواهد کرد، ضمن آنکه سرمایه‌های موجود را احیا خواهد کرد.

 

کمکهای دولتی در نوسازی هزینه تلقی نمی‌شود

وی در توضیح عدم ارایه بسته‌های تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده از سوی دولت، بانک‌ها و شهرداری‌ها ، گفت: ارایه بسته‌های تشویقی برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده ضروری است زیرا آنچه دولت کمک کند نباید به عنوان هزینه تلقی ‌شود چراکه موجب حفظ و احیا سرمایه‌های ملی و اجتماعی می‌شود.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده سبب رهایی شهروندان از موقعیت‌های آسیب پذیر در این بسترهای نامناسب می‌شود، تاکید کرد: دولت و شهرداری‌ها حتی باید با رویکردهای جدید، بسته های تشویقی را به مردم ارایه کند تا جریان سرمایه را به سمت نوسازی بافت‌های فرسوده سوق دهد.

 

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ محمد فرید لطیفی معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از وجود 80 هزار هکتار بافت فرسوده در ایران خبر داد و اعلام کرد: 3000 هکتار از این بافت فرسوده در شهر تهران واقع شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.