| کد خبر: 131039 |

تعارض توان مالی کم مردم و رشد نجومی قیمت خانه های نقلی

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه همزمان با کاهش قدرت خرید مردم در سال های اخیر،بازار اجاره بها و رهن داغ شده است، گفت: در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری غفلت از مسکن،بازار را به نفع سودجویان پیش می برد .

 

به گزارش خانه ملت ، سیدکمال الدین شهریاری با اشاره به رکود حاکم بر بخش مسکن، گفت: تمایل اغلب اقشار جامعه به خرید یا اجاره واحدهای نقلی و کوچک ناشی از کاهش قدرت خرید مردم در سال های اخیر است.

 

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه همزمان با کاهش قدرت خرید مردم در سال های اخیر بازار اجاره بها و رهن داغ شده است، افزود: متاسفانه رکود حاکم بر اقتصاد توانایی خرید مسکن با متراژ بالا را نیز از مردم گرفته و اقشار متوسط و ضعیف جامعه حتی برای تهیه مسکن کوچک نیز در کلانشهرها متحمل هزینه های بسیار می شوند.

 

وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: در شرایط فعلی دولت باید با توجه به توان مالی اقشار متوسط و ضعیف جامعه نرخ مسکن چه در بحث اجاره بها یا خرید و فروش را کنترل کند.

 

ارایه تسهیلات کم بهره با مدت بازپرداخت طولانی بازار مسکن را متحول می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری مولفه هایی که می تواند بازار مسکن را از رکود فعلی و نابه سامانی موجود نجات دهد، گفت: ارایه تسهیلات کم بهره با مدت بازپرداخت طولانی می تواند قدرت خرید مردم را افزایش داده تا به این ترتیب قیمت های نجومی در بحث مسکن کاهش یابد.

 

وی با بیان اینکه ایجاد تحرک در بحث مسکن می تواند بسیاری از مشاغل را به رونق نزدیک کند، افزود: تمرکز دولت بر ساماندهی بازار مسکن می تواند به ایجاد تکانه های مثبت در این بازار منجر شود.

 

شهریاری با بیان اینکه باید تحریک تقاضا در بحث مسکن صورت بگیرد، گفت: تحریک تقاضا می تواند توازن میان عرضه و تقاضا را برای شکستن قیمت های نجومی ممکن کند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، روزهای پایانی منتهی به برگزاری انتخابات را مهم ترین روزها برای کنترل نرخ ها در بازار مسکن خواند و گفت: دولت نباید با غفلت از این بخش ایجاد حباب قیمتی در این حوزه را کمک کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.