| کد خبر: 130983 |

مجلس از توسعه گردشگری کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت می کند

تین نیوز

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، از آمادگی مجلس برای حمایت از توسعه گردشگری کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد.

 

به گزارش ایرنا، محمد اسماعیل سعیدی در دیدار با تشکل های مردم نهاد اصفهان افزود: در راستای تحقق سیاست های ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب به ویژه در مقوله اقتصاد مقاومتی معتقدیم این سیاست باید نگاه جدی تری به سه مقوله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته باشد.


وی اظهار کرد: امروزه تمامی کارشناسان معتقدند گردشگری یکی ازمهم ترین شاخصه های توسعه کشور به شمار می رود، مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته است تا با برنامه ریزی جامع در این حوزه، تمامی موانع و مشکلات موجود را بررسی و نسبت به رفع موانع قانونی توسعه گردشگری کشور عمل کند.


سعیدی تاکید کرد: کارشناسان فرهنگی در مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیدند با توجه به توسعه گردشگری در استان هائی همچون اصفهان و فارس، کار بررسی مسائل گردشگری، بصورت میدانی از این دو استان بزرگ آغاز شود.


وی خاطرنشان کرد: با برپائی نشست هائی با فعالان سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ویژه در حوزه تشکل های مردم نهاد به دنبال بررسی مسائل و مشکلات این صنعت از زبان فعالان این حوزه ها هستیم تا بتوانیم با تدوین قوانین جدید و یا اصلاح قوانین موجود، بصورت تمام قد از توسعه این صنعت در مجلس شورای اسلامی دفاع کنیم .


میرهادی قره سید رومیانی معاون امور مجلس و امور استان های سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در این دیدار از اهتمام مجلس شورای اسلامی در حمایت از توسعه کشور در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد و گفت: اهم وظایف سازمان میراث فرهنگی در حال حاضر تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی است.


وی تصریح کرد: برون سپاری و حمایت از تشکل های مردم نهاد از جمله سیاستهای سازمان در راستای تشویق بخش خصوصی در فعالیتهای سازمان میراث فرهنگی است به گونه ای که هم اکنون، سیمرغ توانائی سازمان میراث فرهنگی با حضور بخش خصوصی بال و پر گرفته و به اوج می رسد زیرا معتقدیم سازمان میراث فرهنگی بدون مشارکت تشکلها و بخش خصوصی بال و پر بسته است.


در پایان این نشست اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با همراهی معاون امور استانها و مجلس سازمان میراث فرهنگی کشور و مدیر کل میراث فرهنگی استان با همراهی مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، از برخی بناهای تاریخی شهر اصفهان بازدید کردند.


همچنین بازدید از آثار تاریخی شهرستان های خمینی شهر، نجف آباد و تیران و کرون از دیگر برنامه های این هیات اعزامی به اصفهان بود.


استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.