| کد خبر: 128414 |

رویکرد مجلس به توسعه بندر چابهار حمایتی است

تین نیوز

توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک ایران با عمان جزو سیاستهای راهبردی رهبران دو کشور است.

 

به گزارش روابط عمومی سارمان بنادر و دریانوردی،  علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت : خوشبختانه زیرساختهای اقتصادی بندر چابهار در حال شکوفا شدن است و ما بسیار خوشحالیم که این تجهیزات استراتژیکی وارد بندر شده اند .

 

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی آغازین خود در سال جدید تأکید بر توسعه روابط با کشورهای همسایه داشتند در این راستا با توجه به اتمام فاز اول بندر چابهار، باید در مسائل پیرامون خودمان خصوصاً با عمان در زمینه تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک گامهای موثرتری برداریم و این سیاست رهبران دو کشور است.

 

بروجردی تاکیدکرد : حضور در دریای عمان بسیار برای کشور ما حائز اهمیت است زیرا سیاست جمهوری اسلامی ایران تقویت امنیت پایدار در منطقه است و سعی دارد نیازهای خود را در تنگه هرمز به حداقل برساند.

 

وی گفت : رویکرد مجلس شورای اسلامی نسبت به توسعه بندر چابهار یک رویکرد حمایتی است و هرگونه طرح و لوابحی که در جهت تقویت بنیه اقتصادی کشور باشد با اکثریت آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب خواهد شد.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : مقوله دیگری که در دریای عمان برای ما بسیار حائز اهمیت است، انتقال نفت کشور از بندر چابهار به سایر کشورهای دنیاست . 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.