| کد خبر: 154526 |

در نشست خبری سخنگوی شورای شهر تهران مطرح شد

◄ دی ماه؛ زمان ارائه گزارش نجفی از شرایط تهران

مقرر شد تا شهردار تهران گزارشی از وضعیت شهر تهران و مدیریتی که تحویل گرفته است ظرف مدت 100 روز ارائه دهد که متاسفانه در برخی سایت‌ها گزارش تحویل و تحول به اشتباه به گزارش عملکرد 100 روزه تعبیر شده که این مطلب اشتباه است.

تین نیوز

نشست خبری سخنگوی شورای شهر تهران با حضور خبرنگاران و پس از اتمام جلسه علنی شورا، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی اعطاء با بیان این‌که یکی از مصوبات شورای شهر تهران ارائه گزارش سند تحویل و تحول از سوی شهردار تهران بوده است، اظهار کرد: براساس این مصوبه مقرر شد تا شهردار تهران گزارشی از وضعیت شهر تهران و مدیریتی که تحویل گرفته است ظرف مدت 100 روز ارائه دهد که متاسفانه در برخی سایت‌ها گزارش تحویل و تحول به اشتباه به گزارش عملکرد 100 روزه تعبیر شده که این مطلب اشتباه است.

وی در ادامه سخنان خود در این نشست خبری، با تاکید بر این‌که مدیریت شهری باید با تاکید بر اطلاعات دقیق و قابل استناد در گزارشی به شورا اعلام کند که چه شهری را با چه وضعیتی تحویل گرفته است، یادآورشد: این موضوع ارتباطی با گزارش عملکرد 100 روزه شهردار تهران نداشته و شورای شهر نیز  برای دریافت گزارش عملکرد 100 روزه شهردار ضرب‌الاجل مشخص نکرده است و لذا به نظر می‌رسد تا دی ماه باید گزارش شهرداری تهران در خصوص وضعیت مدیریت شهر در گذشته ارائه شود.

اعطاء در خصوص مسکوت ماندن لغو مصوبه برج باغ در شورای شهر پنجم هم گفت: در پیوست شماره 3 طرح جامع به مصوبه برج باغ اشاره شده و در دستورالعمل ماده 14 قانون زمین شهری نیز به این موضوع صحه گذاشته شده است، همین مسئله موجب شده که ابطال مصوبه برج-باغ توسط شورای شهر هیچ تاثیری نداشته باشد و گویا هیچ اتفاقی نیفتاده است.

عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: البته در دوره شورای شهر قبل این حرکت از سوی کمیسیون سلامت شروع شد و به این منظور توافقاتی نیز شده بود و در شورای پنجم نیز دو کمیسیون محیط‌زیست و سلامت و شهرسازی به صورت موازی نسبت به بررسی این مصوبه اقداماتی را صورت می‌دهند و در نهایت باید بتوان به پیشنهاد واحدی در خصوص مصوبه برج-باغ رسید.

وی با بیان این‌که «شورای شهر در خصوص انتقال مالکیت اماکن در شهرداری حساسیت ویژه‌ای دارد»، گفت: کمیسیون حقوقی و نظارت شورا حضور فعالی در این خصوص دارند، شورا در جایگاه تجدیدنظر باغات است و پرونده‌ها  برای تجدیدنظر به شورا ارجاع داده می‌شود.

اعطا در خصوص انتخاب صالحی‌ امیری به معاونت فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران، گفت: قرار است ایشان به عنوان معاون شهردار انتخاب شود که حکم انتصاب در  برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به نامه شهردار تهران به رئیس شورای شهر تهران در خصوص استفاده از بازنشستگان خاطرنشان کرد: نامه نجفی در پاسخ به تذکر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر استفاده از افراد بازنشسته درشهرداری نوشته شده بود که البته شهردار تهران نیز در نامه‌ای به معاونان خود خودداری از به کار گرفتن افراد بازنشسته در شهرداری ابلاغ کرده که عدول از آن قطعاً ممکن نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.