| کد خبر: 166705 |

در مراسم تقدیر از خانواده‌های اهداءکننده عضو مطرح شد:

◄ بیش‌تر اهداکنندگان عضو، قربانیان تصادفات رانندگی هستند

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به مرگ‌ومیرهای مغزی ناشی از تصادفات که منبعث از بی‌احتیاطی در حمل‌ونقل و عدم رعایت قوانین است، گفت: جشن نفس در ارتباط مستقیم با جان و احیای جان‌ها است و دادن زندگی دوباره به کسانی است که امید خود را برای ادامه حیات از دست داده‌اند.

تین نیوز

به مناسبت روز 31 اردیبهشت ماه، و روز ملی اهدای عضو و مصادف با نخستین روزهای ماه مبارک رمضان،  واحد فراهم آوری اعضا برای تقدیر از خانواده‌های متوفیان مرگ مغزی که اعضای بدن آنها زندگی دوباره به برخی بیماران بخشیده است، مراسمی را در پارک نفس برگزار کرد که در آن، جمع زیادی اصحاب رسانه، هنرمندان و مسئولان پزشکی کشورحضور داشتند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به مرگ‌ومیرهای مغزی ناشی از تصادفات که حاصل بی‌احتیاطی در حمل‌ونقل و عدم رعایت قوانین است، گفت: جشن نفس در ارتباط مستقیم با جان و احیای جان‌ها است و دادن زندگی دوباره به کسانی است که امید خود را برای ادامه حیات از دست داده‌اند.

شجاع‌پوریان اقدام خانواده‌های متوفیان ناشی از مرگ مغزی در اهدای عضو عزیزان خود را شجاعانه توصیف کرد و افزود: به یمن فتاوای رهبری و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی اهدای عضو درکشور شکل گرفت و خوشبختانه رشد فکری ان نیز در میان مردم کشورمان به سرعت رشد پیدا کرد.

وی به فرهنگ‌سازی خوب مسئولان پزشکی کشور در زمینه اهدای عضو درگذشتگان مرگ مغزی که اکثر آنها قربانیان سوانح رانندگی هستند اشاره داشت و افزود: امید که مردم ما در این کار خیر که ومصداق بارز باقیات‌الصالحات است بیش از گذشته ما را همراهی کنند.

شجاع‌پوریان به پیام رسای اهدای عضو افرادی که خانوادهای آنها حاضر به بخشیدن اعضای بدن آنها شده‌اند پرداخت و تصریح کرد: در مراسم امشب از خانواده اولین و آخرین فردی که امروز با اهدای عضو جان تازه‌ای به بیماران بخشیده‌اند تقدیر به عمل آمد، این عمل به مردم ما نشان می‌دهد که کار نیک در میان مردم ایران جاری وساری است و ادامه خواهد داشت و مردم ما نیز طبق سنن ایرانی و آموزه‌های دینی به آن ارج می‌نهند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در تلاش است تا در مناطق 22 گانه شهر تهران، برای تقدیر از خانوادهای اهداء کننده عضو در مناطق خود قدردانی شایسته‌ای به عمل بیاورند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.