| کد خبر: 162653 |

پارکبان جدید شهر

پارک خودرو و یافتن محلی برای آن امروز در خیابان های شهرهای اصلی کشور به عنوان یکی از معضلات اصلی شهرها به شمار می رود.

تین نیوز

پارک خودرو و یافتن محلی برای آن امروز در خیابان های شهرهای اصلی کشور به عنوان یکی از معضلات اصلی شهرها به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، عدم پاسخگویی وسایل عمومی برای جابجایی در شهرهای بزرگ موجب شده است تا مردم تمایل بیشتری برای استفاده از خودروهای شخصی خود داشته باشند و همین موضوع نیز بر شدت کمبود محل هایی برای پارک خودروها افزوده است.
تا پیش از این برخی خیابان های تهران به عنوان پایتخت به عنوان محل های پارک خودرو با تعیین پارکبان مشخص شده بود که افراد در صورت پارک خودروهای خود در محل های مشخص شده در ازای دریافت قبض مبالغی را بر اساس ساعت حضور پرداخت می کردند.
از اواخر نیمه اول سال 1396 بر اساس اعلام دست اندرکاران امور شهری فعالیت پارکبان ها غیرقانونی اعلام شد و قرار شد تا با گسترش پارکومترها در سطح شهر نظارت بر پارک خودروها در برخی معابر شهر الکترونیکی صورت گیرد.
با جمع شدن حضور پارکبان ها در سطح شهر این روزها با مقوله جدید در سطح شهر تهران مواجه هستیم که می شود از آن به عنوان نوع جدیدی از پارکبانی اما این بار به صورت خصوصی نام برد.
این روزها با توجه به خریدهای شب عید افرادی با حضور در اطراف مراکز تجاری و بازارها با در اختیار گرفتن بخشی از محل پارک خودروها اقدام به اخذ وجه در ازای پارک خودرو از رانندگان می کنند.
این افراد که برخی از آنان به صورت محسوس در خیابان 15 خرداد حضور دارند محل های پارک خودرو را در دو طرف خیابان کنترل کرده و به محض نزدیک شدن هر خودرو به این محل ها با رساندن سریع خود اقدام به راهنمایی برای پارک خودرو می کنند.
در چنین وضعیتی یا باید راننده محل پارک را با شرایطی که فرد مورد نظر مشخص می کند، انتخاب کرده یا گزینه خود را تغییر داده و در محل دیگری اقدام به پارک خودرو کند.
در چنین مواقعی معمولا رانندگان به خاطر رفاه حال خود و خانواده به شرایط این افراد تن می دهند و یا در صورت مخالفت مجبور به جر و بحث و کشیدن موضوع به مشاجره می شوند.
نظیر همین وضعیت امروز در جاهای مختلف شهر به خصوص مراکز تجاری ، رستوران های به نام ، شیرینی فروشی های بزرگ شهر به چشم می خورد که جا دارد تا از سوی مسوولان نسبت به ساماندهی این وضعیت اقدام لازم صورت گیرد و روشن شود که مسیرهای عمومی برای برخی افراد قابل تصاحب و اعمال برخی مقررات نیست.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.