| کد خبر: 269575 |

راهکار شرکت واحد برای رفع مشکل کمبود راننده ناوگان اتوبوسرانی

در کشور از جهت راننده اتوبوس با گئاهینامه پایه یک کمبود داریم و این یک سبقه تاریخی دارد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: روال اخذ گواهینامه پایه یک بسیار طولانی است، بنابراین ما به دنبال تسهیل این روند از طریق راه اندازی دوباره طرح کارت شهری و کوتاه شدن فرایند اخذ گواهینامه پایه یک هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه کمبود اتوبوس در سطح کشور بیداد می کند، گفت: همه بر این واقف هستند که باید از تولید داخل حمایت کنند اما از کیفیت پایین تولید کنندگان داخلی گله مند هستند. باتوجه به اینکه بیش از ۱۳۰۰ شهرداری در سطح کشور با تولیدکنندگان داخلی قرارداد می بندند، این خطوط تولید کنونی کفاف این را نمی دهد تا اتوبوس نو در اختیار همه متقاضیان قرار بگیرد. 

وی با بیان اینکه توزیع شرکت های داخلی به میزانی نیست که به این حجم از شهرداری ها خدمت رسانی کنند، خاطرنشان کرد: اگر حتی مشکل تولید و تامین اتوبوس ها حل شود، مشکل کمبود راننده سد راهمان قرار می گیرد. در کشور از جهت راننده پایه یک کمبود داریم و این یک سبقه تاریخی دارد. راننده هایی که در حوزه شهری کار می کنند، سختی های خاص خود را دارند؛ بنابراین جذابیت فعالیت در اتوبوس های درون شهری برای دارندگان گواهینامه پایه یک کم است.

علیزاده ادامه داد: روال اخذ گواهینامه پایه یک بسیار طولانی است یعنی مراحل دریافت این گواهینامه از ۳ ماه تا یک سال طول می کشد. بنابراین ما به دنبال تسهیل این روند هستیم. دو کار برای این مسئله می توان انجام داد. اولین کار این است که کارت شهری که چه قبل انقلاب چه در دهه ۸۰ وجود داشت را با مصوبه هیات وزیران فعال کنیم. امیدواریم که پلیس راهور هم در این زمینه به ما کمک کند تا کارت شهری را برای افرادی که گواهینامه پایه دو دارند (با شرایط، آموزش ها و محدودیت های خاص)، مجددا فعال کنیم. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی عنوان کرد: دومین کار این است که فرایند اخذ گواهینامه پایه یک را با کمک پلیس کوتاه کنیم. طبق دستور فرمانده فراجا و تفاهمی که طی روزهای آینده منعقد خواهد شد، این فرایند قرار است تا کوتاه بشود و این را به سایر کلانشهرها تسری خواهیم داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.