| کد خبر: 258139 |

آلایندگی کارخانه‌های تولید آسفالت تهران در حد یک اتوبوس است

شهردار تهران در خصوص میزان آلایندگی کارخانه های تولید آسفالت، گفت: شرایط محیط زیستی این کارخانه ها به حدی مناسب است که از تعبیر کارخانه دوستدار محیط زیست برای آنها استفاده می کنیم و آلایندگی این کارخانه ها در حد یک اتوبوس است.

تین نیوز

شهردار تهران در خصوص میزان آلایندگی کارخانه های تولید آسفالت، گفت: شرایط محیط زیستی این کارخانه ها به حدی مناسب است که از تعبیر کارخانه دوستدار محیط زیست برای آنها استفاده می کنیم و آلایندگی این کارخانه ها در حد یک اتوبوس است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس،  همزمان با شصتمین رویداد امید و افتخار کارخانه آسفالت شماره یک شهرداری افتتاح شد. این کارخانه در زمینی به متراژ ۲ هزار متر مربع ساخته شده که در ابتدای امر آزمایشات ژئوتکنیک مورد نیاز و متعاقب آن زیرسازی و روسازی اراضی با بتن غلتکی انجام شد تا فوندانسیون کارخانه قابلیت اجرا داشته باشد و پس از اجرا، مراحل تست گرم را پشت سر گذاشت و عملکرد تولیدی آن بررسی و آزمایش شد.

 در یک دهه گذشته میزان آسفالت پخش و اجرا شده در سطح معابر پایتخت سالانه از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن فراتر نرفته است و  همین میانگین سالانه که البته به مدد کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران و خرید از بخش خصوصی محقق شده، نشان دهنده عقب ماندگی ۱۰ میلیون تنی در تولید آسفالت است؛ لذا با توجه به اهمیت پروژه های بهسازی معابر شهر تهران، مدیریت شهری بر آن شد تا کارخانه شماره یک آسفالت را در غرب تهران راه اندازی کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در افتتاحیه کارخانه تولید آسفالت شهرداری تهران گفت: تهران 237 سال سابقه پایتختی دارد و در کنار همه خوبی ها و افتخارات، عقب ماندگی هایی هم دارد که این عقب افتادگی مردم شهر را آزار می دهد. ما در مدیریت شهری یکی از وظایف اصلی خود را توجه به کیفیت زندگی شهروندان می دانیم. 

وی با بیان اینکه ترافیک، آلودگی هوا، بی مسکنی و بدمسکنی در تهران وجود دارد، گفت: کیفیت معابر شهر فاصله معناداری با شرایط مطلوب دارد. ما امروز کارخانه آسفالت را افتتاح کردیم که به رفاه مردم، محیط زیست و چهره شهر مربوط است. 

زاکانی با تأکید بر اینکه اگر شعار عدالت داده شده امروز شاهدیم که این مسیردنبال می شود، گفت: نه تنها در معابر بزرگ بلکه در کوچه پس کوچه های شهر هم خدمات را گسترش دادیم. 

به گفته شهردار تهران، به واسطه نبود کارخانه های معتبر، مناسب و امکانات مالی سالانه کمتر از نصف نیاز شهر در معابر آسفالت ریزی شده است.

زاکانی گفت: بهره برداری از کارخانه تولید آسفالت با ظرفیت ۲۴۰ تن است و در تلاش هستیم سالانه ۱.۵ میلیون تن آسفالت در شهر تهران برای ترمیم معابر ریخته شود که یک سوم آن در 24 معبر بزرگ و دوسوم آن در معابر میان مقیاس و کوچک مقیاس خواهد بود.

وی با بیان اینکه همزمان کارخانه ای در شرق تهران درحال آماده سازی است، گفت: در غرب تهران 5 کارخانه آسفالت داشتیم که با احتساب کارخانه قدیمی که امروز جمع آوری می شود در مجموع در تهران 6 کارخانه تولید آسفالت داریم.

آلایندگی کارخانه های تولید آسفالت تهران در حد یک اتوبوس است

همچنین علیرضا زاکانی در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران گفت: برای کارخانه ای که امروز به بهره برداری رسید تمام جنبه های محیط زیستی را در نظر گرفته شد.

شهردار تهران در خصوص میزان آلایندگی کارخانه های تولید آسفالت، گفت: شرایط محیط زیستی این کارخانه ها به حدی مناسب است که از تعبیر کارخانه دوستدار محیط زیست برای آنها استفاده می کنیم و آلایندگی این کارخانه در حد یک اتوبوس است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.