| کد خبر: 169686 |

در مراسم بازگشایی خط 7 مترو تهران صورت گرفت:

◄ پاسخ شهردار تهران به سوالی درباره بدهی هلدینگ «یاس»

کارشناسان در حال بررسی دقیق و مستندات بدهی چهار هزار 500 میلیارد تومانی این هلدینگ هستند و تاکنون چندین جلسه در این ارتباط برگزار شده است و پیگیر این مساله هستیم و تا زمانی که مستندات آن کامل نشود نمی‌توان در این خصوص اظهارنظر قاطعی کرد.

تین نیوز

صبح امروز خط 7 مترو تهران با حضور محمدعلی افشانی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر و محمدحسین مقیمی استاندار تهران و جمعی از نمایندگان مجلس و شورای شهر تهران، بازگشایی شد.

شهردار تهران در حاشیه این مراسم در خصوص چهار هزار و 500 میلیارد تومان بدهی هلدینگ یاس به شهرداری تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: کارشناسان در حال بررسی دقیق و مستندات بدهی چهار هزار 500 میلیارد تومانی این هلدینگ هستند و تاکنون چندین جلسه در این ارتباط برگزار شده است و پیگیر این مساله هستیم و تا زمانی که مستندات آن کامل نشود نمی‌توان در این خصوص اظهارنظر قاطعی کرد.

شهردار تهران در مراسم بازگشائی بخش میانی خط 7 مترو تهران و افتتاح ایستگاه تبادلی مهدیه، اجرای پروژه‌هایی که برای مردم دارای منفعت باشد را اولویت مدیریت شهری دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدعلی افشانی در این مراسم با اشاره به اینکه امروز شهرداری به صورت جدی با بدهی‌هایی که از گذشته باقی مانده دست و پنجه نرم می‌‌کند، یادآور شد: سیستم بانکی به علت عدم وصول طلب از شهرداری امروز رغبتی برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی ندارند. متاسفانه این امر حاصل این است که در گذشته مدیران شهری منابع را به جای یک پروژه روی چندین پروژه پخش می‌کردند و سال‌ها منابع مالی مردم بر  روی زمین بلا استفاده باقی بود. جلسات متعددی با مسئولان بانکی برگزار شده تا بتوانیم مشارکت آنها را جلب کنیم و شهرداری به آینده امیدوار است.

وی در ادامه سخنان خود در این مراسم گفت: چندی پیش در توئیترها نوشته بودند شهرداری تهران در سال حمایت از تولید و کالای داخلی کالای بنجل خارجی خریده و با این کار خود به اقتصاد کشور خیانت کرده در حقیقت منظورشان همان 630 دستگاه واگنی بود که قرار است با مشارکت چینی‌ها ساخته شود. برخی رسانه‌ها متاسفانه از این نکته غافل هستند که در قراردادهای قبل می‌بایست 25 درصد واگن‌ها داخلی‌سازی می‌شد و امروز این میزان به 55 درصد افزایش یافته است که در آینده می‌تواند به خودکفایی ما در تولید واگن بینجامد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه ایمنی در افتتاح پروژه‌ها اهمیت فراوان دارد، ادامه داد: در مدت مدیریت من هیچ پروژه‌ای که در مسیر خدمت به مردم نباشد و استانداردهای لازم نداشته باشد، افتتاح نخواهد شد.

افشانی در ادامه از خطر بروز سیل در تهران به علت تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های اخیر به مانند دیگر کشورها خبر داد و ابراز داشت:  معاونت حمل‌ونقل و ترافیک موظف شده است تا تمامی خطوط مترو  و «رود دره‌ها» را ظرف یکی دو ماه آینده بررسی کند تا سیل نابهنگام و حادثه غیرمترقبه رخ ندهد. شاهد بودیم که در گذشته این اتفاق در استان فارس افتاد و مردم به خاطر سیل مجبور شدند عملاً روی پشت بام‌ها زندگی کنند.

شهردار تهران با بیان این‌که «هیچ کدام از بخش‌های حمل‌ونقل عمومی ازجمله برقی کردن موتورسیکلت‌ها فراموش نشده است»، افزود: در خصوص برقی کردن موتورسیکلت‌ها با سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای برگزار شد ‌ تا این موضوع هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد. خرید 630 واگن نیز در جلسه کمیسیون فنی شورای اقتصاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از تصویب قطعا شاهد آغاز عملیات ساخت واگن‌ها خواهیم بود.

در این مراسم علی امام مدیرعامل راه‌آهن شهری و حومه تهران و ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس به  توضیح مزایای توسعه، تجهیز و تکمیل مترو به خصوص در این کلان‌شهر پرداختند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.