| کد خبر: 160956 |

عضو مجمع نمایندگان استان تهران عنوان کرد:

◄ نابودی ۷۰ درصد باغات شمال تهران

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: ۵ هزار هکتار از باغات تهران با اجرای مصوبه برج _ باغ نابود و تخریب و سرانه فضای سبز به شدت کاهش یافت.

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: ۵ هزار هکتار از باغات تهران با اجرای مصوبه برج-باغ نابود و تخریب و سرانه فضای سبز به شدت کاهش یافت.

به گزارش تین‌نیوز سیده فاطمه ذوالقدر از نابودی 70 درصد باغات تهران و 90 درصد چنارهای خیابان ولیعصر انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بخش عمده باغات تهران که ریه‌های تنفسی شهر محسوب می‌شدند به دلیل  پهنه‌بندی‌های اشتباه، تغییر کاربری‌ها و مصوبه ناکارآمد برج-باغ نابود شدند.

نماینده تهران در مجلس  افزود: اجرای این مصوبه علاوه بر تشدید آلودگی موجب افزایش تراکم وتبدیل باغات به برج و ساختمان‌های بلند شد.

63529_606

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: در جریان بررسی برنامه ششم توسعه پیشنهاد ساخت‌وساز در 30 درصد باغات ارایه شد که خوشبختانه با مخالفت روبه‌رو شد، هر چند در مصوبه برج و باغ برساخت و ساز در 30 درصد از مساحت باغ تاکید شده اما بیش از این میزان ساخت‌وساز انجام شد البته بر اساس مصوبه برنامه ششم مقررشده ممنوعیت جلوگیری از ساخت‌وسازهای بی‌رویه به بهانه از بین رفتن بخشی از درختان که در برخی موارد به صورت عمدی توسط پیمانکاران انجام می‌شود اعمال شود.

عضو مجمع نمایندگان تهران بر لزوم نظارت بیشتر شورای شهر بر ساخت‌وسازها تاکید کرد و افزود: انتظار داریم دولت برای حفاظت از باغات نظارت مناسبی بر اجرای مصوبه برنامه ششم مبنی بر ممنوعیت ساخت‌وساز بنادر باغات داشته باشد.

منبع: خانه

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.