| کد خبر: 158835 |

شهردار تهران عنوان کرد:

◄ تراکم جمعیتی 15 درصد تهرانی‌ها در بافت فرسوده

شهردار تهران، از اهمیت بیشتر نوسازی بافت‌های فرسوده شهری به‌ویژه پس از بروز زلزله اخیر ملارد خبر داد و گفت: شهرداری در مجموع دربحث نوسازی بافت‌های فرسوده موفق عمل نکرده است و اگر تصمیم اساسی و جدی برای نوسازی این بافت‌ها گرفته نشود، نمی‌توان کار مهمی انجام داد.

تین نیوز

شهردار تهران، از اهمیت بیشتر نوسازی بافت‌های فرسوده شهری به‌ویژه پس از  بروز زلزله اخیر ملارد خبر داد و گفت: شهرداری در مجموع دربحث نوسازی بافت‌های فرسوده موفق عمل نکرده است و اگر تصمیم اساسی و جدی برای نوسازی این بافت‌ها گرفته نشود، نمی‌توان کار مهمی انجام داد.

به گزارش تین‌نیوز، محمدعلی نجفی در مراسم کلنگ‌زنی تجمیع 50 پلاک بافت فرسوده در محله تختی اظهار کرد : نمی‌توان کار مهمی انجام داد،  مگر با امکاناتی دراین حد چقدر می‌شود کار نوسازی کرد. تاکنون در تهران فقط 40 درصد بازسازی شده که همان هم دارای مشکلات عدیده است و به علت اینکه امکانات و خدمات کافی را ندارد مردم از محل زندگی خود رضایت ندارند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، نمایندگان مجلس را مخاطب قرار داد و افزود: از نمایندگان درخواست می‌کنیم که اجازه ندهند، مسئله نوسازی بافت فرسوده در حد حرف باقی بماند، مردم و مسئولین در شهردرای باید بدانند در آخر سال در مورد بافت فرسوده چه اتفاقاتی می‌افتد، برای نجات تهران و مردمش در بافت فرسوده باید تصمیم جدی بگیرند در غیر این صورت، به‌عنوان شهردار گزارشی را به مردم اراوه می‌کنیم که نمایندگان مردم در مورد بافت فرسوده در مجلس چه اقداماتی را به انجام رسانده‌اند.

او ادامه داد: 15 درصد از جمعیت تهران در بافت فرسوده زندگی می‌کنند و بافت فرسوده فقط 5 درصد مساحت تهران را تشکیل می‌دهد و این نشان‌دهنده تراکم جمعیت دراین مناطق است. در نتیجه اگر زلزله‌ای رخ دهد تلفات دراین بخش بیشتر خواهد بود و مجلس باید نشان دهد که عزم جدی‌ای دراین زمینه دارد.

شهردار تهران با بیان این‌که «به علت ساخت و ساز بی رویه در شمال تهران انگیزه برای سرمایه‌گذاری در شمال شهر به علت کاهش تقاضا کم شده است، افزود:  سرمایه‌گذاران به سمت جنوب شرقی، جنوب غربی و شرق شهر سوق داده شده‌اند اما این‌که بعد از 8 سال 50 پلاک تازه تجمیع شده پاسخگوی شرایط نیست، آقای روحانی اعلام کرده است که برای نوسازی بافت فرسوده علاقه‌مند است اما این‌که این کمک چقدر باشد آن را آینده نشان خواهد داد، ثانیاً شهرداری در هر منطقه باید در چارچوب ضوابط و مقررات به سرمایه‌گذاران دلگرمی داده و بقیه را هم برای سرمایه‌گذاری تشویق کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.